درخواست انتخاباتی ناطق از آیت الله هاشمی

در این میان سه ضلعی منتقدان وضع موجود قسمت مهمی از توجه‏ ها را به خود جلب کرده است. سه ضلعی که با تکیه بر نقش آفرینی و موقعیت تاریخی آیت‌الله‌هاشمی یک پا در میان اصولگرایان و یک پا میان اصلاح طلبان دارد.

روزنامه آرمان: در فاصله کمتر از ۹ ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری گمانه زنی ها برای وزن کشی گروه های سیاسی به اوج خود رسیده است.

در این میان سه ضلعی منتقدان وضع موجود قسمت مهمی از توجه‏ ها را به خود جلب کرده است. سه ضلعی که با تکیه بر نقش آفرینی و موقعیت تاریخی آیت‌الله‌هاشمی یک پا در میان اصولگرایان و یک پا میان اصلاح طلبان دارد.

 قرار گرفتن علی اکبر ناطق نوری و سید محمد خاتمی اکنون ائتلاف سیاسی سنگین وزنی را به وجود آورده است که به نظر می‏رسد انتخابات سال ۹۲ را نشانه رفته است. چه آنکه همین چهار روز پیش، آیت الله هاشمی رفسنجانی به صراحت تمایل خود برای ایجاد دولت وحدت ملی را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ابراز کرد.

 واژه دولت وحدت ملی را همه به نام علی اکبر ناطق نوری می شناسند. او بود که سوم شهریور ۸۷ در مصاحبه‌ای «ابراز امیدواری کرده بود تا با تشکیل دولت وحدت ملی، کشور هدایت و فردی مورد قبول مقام معظم رهبری و معتقد به اصول انقلاب انتخاب شود».

همین مصاحبه کافی بود تا جنجال رسانه‌ای بزرگی ایجاد شود. همه از این طرح به عنوان یک استراتژی از سوی منتقدانی مرکب از اصلاح‌طلب و اصولگرا برای عبور و گذار از وضع‌فعلی تعبیر می‌کردند.

اکنون و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم دوباره طرح دولت وحدت ملی کلید می‌خورد. چندیست که در محافل سیاسی زمزمه‌هایی مبنی بر تمایل شیخ اصولگرای سنتی، علی اکبر ناطق نوری در انتخابات شنیده می‌شود.

در این بین از هاشمی به عنوان نقش رابط و هماهنگ کننده بین اصولگرایان سنتی و اصلاح طلبان نام برده می‌شود. تا پیش از این صحبت از کاندیداتوری احتمالی ناطق نوری برای این انتخابات زیاد بود، اما وی به صراحت این مساله را تکذیب کرد و اکنون خبر می ‏رسد که خود او در دیدار اخیرش با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضرورت حضور هاشمی رفسنجانی در فضای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مورد تاکید قرار گرفته است.

آنطور که برخی منابع خبری گزارش داده‏اند علی اکبر ناطق نوری در این دیدار خطاب به آیت‌الله گفته است: «من با نیروهای انقلاب، بازاری ها و روحانیت در تماس هستم. این نیروها از برخوردهایی که با شما صورت می گیرد ابراز نگرانی می کنند.

شما شفاف بیائید در صحنه و ما هم پشت شما هستیم». شنیده شده که هاشمی رفسنجانی هم تاکید کرده که وی بدون واهمه در صحنه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور خواهد یافت و بر این انتخابات تاثیر خواهد داشت.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.