درخواست جدید بان کی مون از بشار اسد

رئیس‌جمهوری فرانسه با سازنده خواندن مذاکراتش با دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد سوریه و طرح جانشینی فاروق الشرع به جای بشار اسد یکی از مهمترین مسائل مطرح شده در این مذاکرات بود.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در پاریس گفت: مذاکرات ما بسیار سازنده بود و پرونده سوریه یکی از مهمترین مسائل مورد بحث بود.

وی گفت: اوضاع در سوریه روز به روز بدتر می‌شود و هرچه زودتر باید راهی برای پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه یافته شود. موضع ما در قبال سوریه واضح است؛ ما از افزایش فشار و تحریم علیه دولت سوریه حمایت می‌کنیم.

رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به درگیری‌های مرزی میان ترکیه و سوریه نیز گفت: ما از این مساله بسیار نگرانیم، خویشتنداری آنکارا مانع بدتر شدن وضعیت شده است!

فرانسوا اولاند در ادامه گفت: ما جانشینی فاروق الشرع، معاون رئیس جمهوری سوریه به جای بشار اسد را مطرح کردیم و در این خصوص با بان کی مون مذاکراتی داشتیم.

دبیرکل سازمان ملل نیز در این کنفرانس مطبوعاتی از دولت سوریه خواست تا به طور یک‌ جانبه به خشونت‌ها پایان دهد و آتش بس اعلام کند.

وی گفت: ما در قبال وضعیت سوریه بسیار نگران و خواستار پایان یافتن سریع درگیری‌های نظامی و آغاز روند انتقال قدرت در سوریه هستیم.

بان کی مون همچنین از احتمال سرایت ناآرامی‌های سوریه به کشورهای همسایه به ویژه اردن و لبنان ابراز نگرانی کرد و از دمشق و آنکارا خواست تا در خصوص درگیری‌های مرزی خویشتندار باشد.

وی ابراز امیدواری کرد تا هرچه زودتر راه‌حلی سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه یافته شود.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.