درخواست عجیب پارلمان اتحادیه عربی از اخضر ابراهیمی

 رئیس پارلمان اتحادیه عرب از فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه خواست هرچه سریع‌تر از ماموریت خود در سوریه استعفا دهد.
به گزارش  روزنامه عربستانی الیوم، «علی سالم الدقباسی»، رئیس پارلمان عربی در پایان هفتمین نشست پارلمان اتحادیه از «اخضر ابراهیمی»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه خواست هرچه سریع‌تر از ماموریت خود در سوریه استعفا دهد.

در این راستا دفتر پارلمان اتحادیه عرب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است: برآوردها و پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط ابراهیمی نشان می‌دهد، او نیز مانند «کوفی عنان»، فرستاده مستعفی و سابق سازمان ملل در امور سوریه در ماموریت خود شکست خواهد خورد.

این بیانیه در درخواست خود به سخنان «نبیل العربی»، دبیرکل اتحادیه عرب استناد جست که چندی پیش گفته بود، جامعه جهانی در تلاش برای یافتن راهکاری سیاسی برای سوریه شکست خورده و این به خاطر حمایت‌های سیاسی و لجستیکی است که از سوی برخی قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از نظام سوریه می‌شود.

در بیانیه پارلمان اتحادیه عرب همچنین تاکید شده است که ارائه طرح‌های بیشتر و نشست‌هایی که فایده‌ای جز طولانی‌تر شدن بحران و ادامه خونریزی‌ها در سوریه ندارد، اقدامی نادرست است.

همچنین این بیانیه با ادعای سو استفاده نظام سوریه از ابراهیمی نسبت به طولانی‌تر شدن بحران سوریه هشدار داده شد.

در این بیانیه آمده است: اظهارات اخیر ابراهیمی که در آن قربانی و قاتل یکسان قرار گرفته‌اند و او اعلام کرده است، بدون حمایت کامل شورای امنیت قادر به حل بحران سوریه نیست، موجب ناامیدی و خشم شمار زیادی از مردم کشورهای عرب شده است.

پارلمان اتحادیه عرب در این بیانیه اعلام کرده است: ما به خاطر احترام به جایگاه ابراهیمی و موفقیت‌هایش در شماری از قضایای کشورهای منطقه و کشورهای عربی نمی‌خواهیم که وی در تشدید بحران سوریه دست داشته باشد و از او می‌خواهیم که هر چه سریع‌تر از ماموریتش استعفا دهد.

پارلمان اتحادیه عرب در پایان روسیه و چین را مسئول اصلی ادامه کشتارهای سوریه خواند.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.