دردسر بیشتر کاربران اسمارت فون‌ها در مقایسه با کاربران گوشی‌های ساده

بر اساس تحقیقات این موسسه، نزدیک به ۷۰ درصد از کاربران تلفن همراه در ایالات متحده تماس‌ها یا پیامک‌های تبلیغاتی ناخواسته دریافت می‌کنند؛ به طوریکه یک چهارم این کاربران حداقل یک بار در هفته باید به تماس‌های تبلیغاتی ناخواسته پاسخ دهند و یا ناگزیر پیامک‌های تبلیغاتی دریافت می‌کنند. این درحالی است که قوانین ایالتی و فدرال آمریکا تبلیغات موبایلی انجام اینگونه تبلیغات را ممنوع کرده است.
در بین آن دسته از کاربران آمریکایی که با گوشی‌های خود به اینترنت وصل می‌شوند، سرعت پایین انتقال اطلاعات یک مشکل عمده به حساب می‌آید. یافته‌های Pew نشان می‌دهد که از هر ۱۰ نفر، ۸ نفر گه گاه با افت سرعت دانلود روی گوشی‌های خود مواجه می‌شوند و نزدیک به نیمی از کاربران نیز چنین وضعیتی را دست کم یک بار در هفته تجربه می‌کنند.
همچنین براساس آمار شرکت تحقیقاتی comScore کمتر از نیمی از آمریکایی‌ها به گوشی‌های هوشمند مجهز هستند. یافته‌های این موسسه نشان می‌دهد که کاربران گوشی‌های هوشمند اساسا بیش از کاربران گوشی‌های ساده با مشکلات موبایلی گوناگون سر و کار پیدا می‌کنند.
برای مثال ۳۵ درصد از دارندگان گوشی‌های هوشمند حداقل یک بار در هفته با قطع تماس رو به رو می‌شوند، در حالیکه ۲۸ درصد از کاربران گوشی‌های ساده گریبانگیر چنین مساله ای هستند. همچنین ۳۰ درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند دست کم یک بار پیامک‌های ناخواسته دریافت می‌کنند که این رقم در بین کاربران گوشی‌های ساده ۲۱ درصد است.
در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های ساده (یا گوشی‌های غیر هوشمند) از قابلیت‌های اینترنتی چون امکان گشت و گذار در وب و نرم افزار چک کردن ایمیل برخوردار است. جالب اینجاست که فقط ۳۱ درصد از کاربران آمریکایی گوشی‌های ساده از سرعت پایین اینترنت گلایه می‌کنند، در حالیکه این رقم بین مصرف کنندگان گوشی‌های هوشمند به ۴۹ درصد می‌رسد.
با مقایسه این آمار می‌توان نتیجه گرفت که کاربران گوشی‌های ساده انتظارات پایین تری از سرعت دانلود موبایلی دارند، با این حال سرعت اینترنت روی گوشی‌های موبایل شکاف قابل توجهی در زمینه رضایت نسبی مصرف کنندگان به حساب می‌آید.
در بخشی از نتایج تحقیقات موسسه Pew آمده است: کاربران غیر سفیدپوست گوشی‌های موبایل به طور هفتگی بیش از کاربران سفیدپوست با مشکلات موبایلی سر و کار پیدا می‌کنند. یکی از دلایل این وضعیت را می‌توان در این دانست که آمریکایی‌های غیر سفیدپوست در مقایسه با کاربران سفیدپوست اتکای بیشتری به گوشی‌های موبایل خود برای برقراری تماس یا گشت و گذار در اینترنت دارند.
cnn / نسترن صائبی

۴۰۳۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.