درمان دیرهنگام دندان‌های نهفته طاقت فرسا و بسیار هزینه‌بر است

یک فوق تخصص جراحی سرطان دهان، فک و صورت با رد هر گونه توصیه‌ برخی از دندانپزشکان به مردم مبنی بر نکشیدن دندان‌های نهفته آنان در صورت نداشتن درد گفت: درمان دیرهنگام دندان‌های نهفته طاقت فرسا و بسیار هزینه‌بر است.

عباس خدایاری درباره برخی توصیه‌های دندانپزشکان به مردم مبنی بر نکشیدن دندان‌های نهفته آنان در صورت نداشتن درد اظهار داشت: به هیچ وجه این توصیه صحیح نیست زیرا ما اصولاً به دلیل آنکه یک جامعه سنتی به حساب می‌آییم سعی می‌کنیم وقتی کارد به استخوان می‌رسد برای درمان بیماری‌های خودمان اقدام کنیم.

وی افزود: یکی از نخستین علائم هشدار دهنده مخاطرات بدن انسان درد است که نشان می‌دهد در چه نقاطی از بدن مشکل ایجاد شده است و در این زمینه به جز دندان‌های عقلی که به صورت کامل نهفته هستند و جراحی آنان با عارضه همراه است و در نهایت در رادیوگرافی و اسکن تغییرات بافتی در مکان آن دیده نمی‌شود این دندان‌ها باید تحت کنترل قرار گیرد.

خدایاری ادامه داد: اما وقتی که مشکلات این گونه دندان‌ها خود را نشان داد درمان‌های آن نیز سخت‌ و هزینه‌بر‌تر می‌شود و تحمل این گونه درمان‌ها برای این بیماران بسیار طاقت‌فرسا می‌شود.

عضو انجمن و آکادمی دهان، فک و صورت آمریکا خاطرنشان کرد:‌ از نظر تکلم، تغذیه و ارتباطات اجتماعی نیز این گونه افراد دچار مشکل می‌شوند و به صرف اینکه هر زمان دندان‌های نهفته افراد دچار درد و ناراحتی شود باید آن زمان برای درمان اقدام کرد اشتباه است زیرا در چنین زمانی دیگر کار از کار گذشته و درمان به سختی صورت می‌پذیرد.
۳۰۱۳۰۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.