درمان ریزش مو با قطره چشم

محققان انگلیسی دریافتند یک نوع از قطره‌های چشمی می‌تواند بزودی برای درمان ریزش مو سر مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از پایگاه sbwire، محققان انگلیسی در تحقیقات خود دریافتند: یک قطره چشم که به طور معمول برای درمان آب سیاه (glaucoma) مورد استفاده قرار می گیرد، به رشد م‍ژه ها کمک می نماید و چه بسا بزودی برای درمان ریزش مو سر استفاده شود.

درمان ریزش مو با قطره چشم

محققان دانشگاه براد فورد انگلیس در جریان تحقیقات کلینیکی خود به این نتیجه رسیدند: قطره چشمی لومیگان (Lumigan) که برای درمان آب سیاه بکار می رود، رشد م‍ژه ها را تحریک می نماید.

محققان معتقدند که این قطر همچنین اثر مشابهی در موی سر دارد و چه بسا پیازهای موی را تحریک می نماید.

محققان هم اکنون درحال آزمایش های اولیه برای روشن شدن این موضوع می باشند که آیا ترکیب (Bimatoprost) می تواند برای درمان ریزش مو سر زنان و مردان استفاده شود یا خیر.

والری راندول محقق مسئول این تحقیقات گفت: روشن شده است که ترکیب Bimatoprost رشد م‍ژه را تحریک می نماید و در تحقیقات می خواستیم ببنیم که آیا همین تاثیر را بر موی سر خواهد داشت زیرا پیازهای مژه با پیازهای موی سر متفاوت می باشند.

این تحقیقات نشان داد: ماده Bimatoprost همچنین می تواند رشد موی سر را در انسان تحریک کند و درنتیجه ممکن است شیوه جدیدی برای درمان ریزش مو باشد.

منبع: پایگاه sbwire

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. زهره:

    این خبرو سه سال پیش دیدیم ولی از داروش هیچ خبری نیست و کلا پزشکان ما در موردش هیچ اظهار نظری نمیکنن

  2. مینا:

    من قبلا هم راجع به این قطره شنیده بودم اما اینکه چگونه میشود تهیه کرد یا طرز استفادش چه جوری هست در هیچ جایی گفته نشده, میشه لطف کنید راجع به این هم راهنمایی کنید؟؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.