دریافت ۵ میلیون اظهارنامه مالیاتی

جام جم آنلاین: معاون سازمان امور مالیاتی گفت: پنج میلیون اظهارنامه مالیات عملکرد سال ۹۰ در تیرماه دریافت شد و سقف بودجه ۳۴ هزار میلیارد تومانی مالیات این بخش تحقق می‌یابد.

حسین وکیلی ، در مورد عملکرد اظهارنامه مالیات بر درآمد سال ۹۰ گفت: تا پایان تیرماه سال جاری که مهلت قانونی ارائه اظهار نامه مالیاتی بود، بیش از پنج میلیون فقره اظهارنامه برای مالیات بر درآمد سال ۹۰ دریافت شد که اکثر آنها به صورت الکترونیکی ارائه شده است.

وی همچنین درباره اظهارنامه مشاغل خودرو گفت: آنهایی که الکترونیکی ارائه شده، دریافت شده‌اند و بقیه اظهارنامه‌های دستی از طریق پست دریافت خواهد شد.

وکیلی در مورد تفاهمنامه اصناف با سازمان امور مالیاتی در مورد افزایش ۱۵ درصدی مالیات عملکرد سال ۹۰ نسبت به سال قبل گفت: استقبال اصناف از این تفاهمنامه خیلی خوب بود و آنها از این تفاهم و نرخ راضی بودند.

وی در مورد گلایه برخی از اصناف مبنی بر اینکه مالیات عملکرد سال ۸۹ به موقع اظهار و پرداخت شده، اما برگه مالیات قطعی صادر نشده است، گفت: رسیدگی به مالیات عملکرد سال ۸۹ تا آخر تیرماه ۹۱ فرصت داشت، اما اصناف به خاطر اینکه قرار بود عمده‌فروشان و خرده‌فروشان را به سازمان مالیاتی اعلام کنند، این کار را با تاخیر انجام دادند، در نتیجه رسیدگی سازمان امور مالیاتی به اظهارنامه آنها با تاخیر همراه شد.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.