درگیری شدید هواداران لهستان و روسیه قبل از بازی/ مارش نظامی، نشانهای کمونیستی و غرور ملی جریحه دار شده

فرخ حسابی – ورشو – نشنال استادیوم: سخنگوی پلیس لهستان می گوید در این اتفاق تعدادی از «هولیگانها»ی طرفدار دو تیم و حاضر در درگیری دستگیر شده اند. پلیس ضد شورش لهستان نیز مجبور شد برای آرام کردن اوضاع مداخله کند، آنها با اب پاشیدن با فشار قوی به سمت طرفین درگیری آنها را متفرق کردند.
درگیری از آنجا شروع شد که هزاران نفر از هواداران روسیه به شکلی دسته جمعی به «نشنلا استادیوم نزدیک شدند.ابتدا طرفداران دو تیم درگیری های هر از چندی با یکدیگر داشتند که گاهی با دخالت پلیس همراه می شد این درگیری ها به ویژه روی پل «پونیاتوفسکی» که در مسیر ورزشگاه قرار دارد بیشتر شد.
مقامات شهر ورشو در تصمیمی بحث برانگیز که با اعتراض لهستانی ها همراه بود به هواداران روس اجازه داد که جلیو موزه ارتش لهستان تجمع کنند و چیزی شبیه یک رژه نظامی را از روی پل پونیاتوفسکی به سمت ورزشگاه به راه بیندازند. این حرکت غرور لهستانی ها را جریحه دارد کرد و آنها برای به هم ریختن این رژه با روسها درگیر شدند. پلیس مجبور شد برای جدا کردن طرفین وارد عمل شد، دعوایی که با سرو صدای فراوانی در بیرون ورزشگاه همراه بود.
هوادران روس مدعی بودند که این نوع از تجمع و حرکت منظم امری دادی در میان فوتبالدوستان روس است به ویژه در تورنمنتهای بزرگ، اما آنها قطعا برای این کار یک دلیل بزرگتر داشتند، سه شنه ۱۲ زوئن مصادف بود با روز ملی روسیه و انگیزه اصلی روسها از ترتیب دادن این مارش عظیم، بزرگداشت روز ملی کشورشان در پایتخت لهستان بود، کشوری که رابطه سیاسی خوبی با روسیه ندارد.
ملی گرایان روسیه و به ویؤ آنه اهک با فوتبل هم ارتباطی دارند، مدعی بودند که روسها در این تجمع لباسها کاغذهایی در دست داشتند که شعاهای کمونیستی روی آن نوشته بودند آنها همچنین ابزاری مثل چکش و داس در دست داشتند و اینها نماد اتحاد جماهیر شوروی سابق است، حکومتی که لهستان چندین دهه از حکومت کمونیتستی آن در عذاب بود.
بازی با جو وحشتناکی شروع شد. هواداران لهستانی که کاملا عصبانی هستند با تمام تواان تیمشان را تشویق می کنند و پرچم های کشورشان را تکان می دهند صدای فریادهای آنها قطعا چندین برابر فریادهایشان در دیدار مقابل روسیه است. روسها هم در عوض هنگام پشخ سرود ملی لهستان به ایجاد سر و صدا پرداختند و یک پرچم بسیار بزرگ را روی سکوهای محل اقامت خود پهن کردند که عبارت :«این روسیه است» روی آن نقش بسته بود. آنها مواد آتش زا هم همراه داشتند. روسها بدون شک هولیگانهای بزرگ این دوره از رقابتهای جام ملتهای اروپا هستند.
 

۲۵۱ ۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.