درگیری فلسطینی‌ها و اشغالگران در مسجد الاقصی

اقدام شهرک‌نشینان صهیونیست برای یورش به مسجد الاقصی با پشتیبانی نظامیان رژیم اشغالگر به دلیل مقاومت فلسطینی‌ها به درگیری کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، مقاومت فلسطینی‌ها برای جلوگیری از ورود شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی به درگیری آنان و نظامیان رژیم اشغالگر منتهی شد.

طبق گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، موشه ویلگن، از سران حزب افراطی لیکود امروز گروهی را برای یورش به مسجد الاقصی هدایت کرد.

نظامیان رژیم اشغالگر در جریان این درگیری‌ها چهار روزنامه نگار، یک فیلم‌بردار تلویزیونی و یک دختر را در داخل مسجد الاقصی بازداشت کردند.

شیخ عزام الخطیب، مدیرکل اداره اوقاف اسلامی مسجد الاقصی ورود صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی را محکوم کرد و آن را اقدامی تحریک‌برانگیز دانست.

از دیگر سوی، عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نسبت به پیامدها و عواقب ورود دسته جمعی صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی هشدار داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عزت الرشق در اظهاراتی بر روی صفحه شخصی خود در فیس‌بوک تصریح کرد: ما نسبت به تبعات و پیامدهای فراخوان‌های سازمان صهیونیستی رهبران یهودی که خواستار ورود صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی هم‌زمان با عید یهودی «سایبان» هشدار می‌‌دهیم.

این رهبر حماس بار دیگر تاکید کرد که مسجد الاقصی موقوفه‌ای کاملا اسلامی است و صهیونیست‌ها هیچ حقی در مورد ذره ای از خاک ارزشمند آن ندارند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.