درگیری پلیس با دانشجویان معترض iبه سیاست‌های اقتصادی در ایتالیا

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

1-28.bmp

پلیس ایتالیا با دانشجویان معترض iبه سیاست‌های ریاضت اقتصادی در اروپا درگیر شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از رم، در پی تظاهرات عمومی در کشورهای اروپایی علیه سیاست‌های اقتصادی دولت‌ها که iبه صورت سراسری امروز (چهارشنبه) برپا شد، مردم و دانشجویان ایتالیایی نیز iبه خیابان‌های رم آمدند و با پلیس درگیر شدند.

معترضان که قصد ورود iبه دفتر ماریو مونتی، اول وزیر ایتالیا را داشتند، با ممانعت پلیس این کشور مواجه شدند و در مقابل دانشجویان با پرتاب سنگ iبه سوی پلیس، خشم خود را اعلام کردند.

در پی این درگیری سه تن از اشخاص پلیس مجروح شدند.

شهر میلان در شمال ایتالیا نیز شاهد خشم مردم، دانشجویان و کارگران بود.

دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک میلان نیز اعتراض‌های خود علیه سیاست‌های ریاضت اقتصادی اروپا را با شورش در مقابل یکی از شعب بانک “یونی کردیت” آغاز کردند.

این معترضان علاوه بر آسیب رساندن iبه این بانک و شکستن شیشه‌های آن، با اسپری‌های قرمز، سیاه و سفید شعارهای خود را بر دیوارهای شهر نوشتند.

در شهر بولونیا نیز دانشجویان با پرتاب تخم مرغ و پاشیدن رنگ قرمز و حمله iبه پلیس و یکی از دفاتر وزارت کار در این شهر، خشم خود را از سیاست‌های دولت مونتی اعلام کردند.

بر اساس این گزارش تفسیری، دانشجویان شهر پیزا نیز با پرتاب سنگ iبه دروازه ورودی شهر نسبت iبه وضعیت وخیم کلاس‌ها و دانشگاه خود اعتراض کردند.

دانشجویان معترض ابتدا با تشکیل صف‌هایی iبه پلیس ایتالیا حمله کردند که بلافاصله با پرتاب گاز اشک‌آور توسط پلیس، این شورش خاتمه یافت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.