درگیری پلیس با مردم معترض دربنگلادش دوکشته برجای گذاشت

به گزارش ایرنا حدود ۱۰ هزار نفر از مخالفان اصلی حزب ملی بنگلادش درپی ناپدید شدن ‘علی لیاس’ رهبر اعتصاب کنندگان دربنگلادش عصر روز دوشنبه در پایتخت و چند شهر دیگر معترض شده که با دخالت پلیس و استفاده از گلوله و گاز اشک آور این درگیری ها شدت یافت .

اعتصاب و اعتراض امروز دربنگلادش منجر به تعطیل شدن مدارس و بسته شدن تعدادی از جاده های ورودی شهر و مراکز خرید در بنگلادش شد.

مخالفان اصلی حزب ملی بنگلادش از دولت می خواهند که برای یافتن رهبر اعتاصب کنندگان که هفته گذشته با راننده اش ربوده شده اقدام موثر انجام دهد.

حمله تعدادی ناشناسدر زادگاه رهبر ربوده شده اعتصاب کنندگان بنگلادشی به یک ایستگاه پلیس نیز موجب شد تا پلیس بنگلادش از نظامیان مرزی و دسته های ارتش برای کمک به پلیس کمک بگیرد.

پلیس می گوید حامیان ‘علی لیاس’ مجهز به بمب های دست ساز ، سنگ و چوب به مجتمع اصلی دولت درمنطقه ‘بیسوانات ‘ حمله کرده و دفتر یک روزنامه و خودروی رییس یک اداره درآن منطقه را آتش زدند.

‘ساکاوات حسین’ سرپرست پلیس منطقه گفت: درپی خشونت های امروز چندین نفر دیگر ازجمله دوپلیس زخمی شده و به بیمارستان منتقل شدند.

پلیس در داکا پایتخت بنگلادش همچنین معاون رئیس جمهور و وزیر سابق ‘سلما رحمان’ و ۱۴ نفر فعال دیگر گروههای مخالف دولت در پایتخت را بازداشت کرده است .

در حالی که مخالفان دولت ادعا می کنند ۳۷۱ از رهبران و فعالان سیاسی برای خاموش کردن اعتراضات در سراسر کشور بنگلادش بازداشت شده اند.

اساق ** ۵۸۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۴۱۰۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.