دریافت بیش از ۱۱۰۰ اثر در بخش های مختلف جشنواره دفاع مقدس

صنعتی قائم مقام دبیر جشنواره خبر داد:

سینماپرس-گروه سینما/ دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس پس از ۲۰ سال دوباره در استان کرمان برگزار می شود و بیش از ۱۱۰۰ اثر در بخش های مختلف کشور دریافت شده است.

به گزارش سینماپرس،قائم مقام دبیرجشنواره بین المللی فیلم مقاومت با بیان اینکه تاکنون تعاملات خوبی با کشورهای مختلف در زمینه سینمای مقاومت به وجود آمده که نشان می‌دهد همانگونه که انقلاب ما پایه و اساس مقاومت در جهان است این جشنواره نیز اساس جشنواره های مقاومت و دفاع مقدس در دنیا محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: در هر دوره ای که جشنواره توقف داشته است و یا با تاخیر برگزار شده شاهد افت کیفی و کمی آثار سینمای دفاع مقدس بوده ایم.
صنعتی افزود: دغدغه فیلمسازان و هنرمندان ما مانند ملت ما مسئله دفاع مقدس است و محور و رکن اصلی سینمای ملی ما سینمای دفاع مقدس از جنبه کادرسازی و تولید آثار است.
قائم مقام دبیر جشنواره بین المللی فیلم دفاع مقدس گفت: فیلمسازان و اهالی سینمای مقاومت از ۱۵۱ کشور در دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به میزبانی استان کرمان شرکت دارند.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۰۷ اثر در بخش آفتاب حقیقت به دبیرخانه جشنواره رسیده است.
به گفته وی ۲۷ اثر سینمایی، ۸۰ اثر سینمایی و ویدیویی، ۵۷ عنوان فیلم کوتاه، ۱۸۱ اثرمستند، ۵۷ اثر در بخش جلوه گاه نور و ۳۲۷ فیلمنامه با عنوان قلم طلایی به دبیرخانه جشنواره واصل شده است که مجموعا بیش ۱۱۰۰ اثر برای این دوره دبیرخانه جشنواره رسیده است.

قائم مقام دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از پیش بینی برنامه های جانبی این جشنواره خبر داد و خاطر نشان ساخت: برگزاری کارگاه های آموزشی، تمهیدات زیرساخت های سینمایی شهر کرمان، حضور کارگردانان برجسته سینمای دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه عکس و کتاب از دیگر برنامه های درنظر گرفته شده خواهد بود.
وی گفت: همچنین پس از افتتاح این جشنواره در کرمان، فیلم های جشنواره در سایر استانهای کشور نیز به نمایش در خواهد آمد.

وی همچنین گفت: برگزاری جشنواره فیلم مقاومت به دلیل حساسیت ها، رویکردهای موضوعی، دغدغه ها و گستره تاثیرگذاری آن بسیار سخت تر از جشنواره فیلم فجر است.
به گفته وی در این جشنواره فیلم هایی با دیدگاه ضدآمریکایی، ضدصهیونیستی و ضد تفکر استکبار جهانی را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: این جشنواره قرار است در هشت کشور جهان نیز برگزار شود و همزمان در ۶۴ شهر مرزی کشور نیز پوشش داده خواهد شد.
انتهای پیام/

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۲۰۲


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.