دریافت وام ازدواج از اوایل سال آینده

۲۷م اسفند ،

بینا- مدیر کل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در سال جاری تنها ۶۰ درصد از زوجین متقاضی وام ازدواج دریافت کرده اند، گفت: بنابر دستور رییس جمهوری به بانک مرکزی قرار است سایر متقاضیان از اوایل سال آینده وام دریافت کنند.
به گزارش بینا، مسعود امینی ، در خصوص اعطای وام ازدواج به زوج ها به پانا اظهار کرد: به دستور رئیس جمهور تمامی متقاضیان وام ازدواج حائز شرایط می توانند از سال آینده وام خود را دریافت کنند.
مدیر کل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: برهمین اساس، بانک مرکزی متعهد شده است تا به زوج های جوانی که پرونده وام ازدواج آن ها تکمیل شده است، تسهیلات ارائه دهد و بررسی پرونده ها و ارائه وام ها از ابتدای سال آینده آغاز می گردد.
وی افزود: تاکنون بیش از ۸۵۰ هزار نفر در سال جاری موفق به دریافت وام ازدواج خود شده اند که این آمار معادل ۶۰ درصد متقاضیان وام ازدواج است.
امینی خاطرنشان کرد: اعتبارلازم برای ارائه این وام ها ۲۶ هزار میلیارد ریال اختصاص داده شده است.
به گفته مدیر کل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان طرح تاسیس حساب سپرده ازدواج جوانان از جمله اقداماتی است که با اجرای آن بخشی از مشکلات ارائه وام ازدواج برطرف می گردد.
وی این طرح را از جمله طرح های پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در کارگروه مشترک بانک مرکزی و این وزارتخانه برشمرد و گفت: با تشکیل حساب سپرده ازدواج، سود سپرده آن به منظور حمایت از ازدواج جوانان به کار برده می گردد و اشخاص می‌توانند سود سپرده بانکی خود را به منظور حمایت از ازدواج جوانان وقف کنند و در این راستا یک بانک ثابت مشخص خواهد شد.
این در حالی است که پیش از این محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان گفته بود که موضوع وام ازدواج جزء اختیارات وزارت ورزش و جوانان نیست و بانک مرکزی متولی این امر است.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.