در آستانه‌ی انتشار «روزی روزگاری فوتبال»/ نیکی کریمی: سینما زیبایی خودش را دارد اما همیشه فوتبال‌دوست بودم

مجله‌ی تصویری «روزی روزگاری فوتبال» به کارگردانی نیکی کریمی از شنبه آینده عرضه می‌شود.

به گزارش ایسنا، در نشست خبری که شنبه ۱۵ مهرماه در آکادمی ملی فوتبال برگزار شد، نیکی کریمی ساخت این فیلم را با سرمایه شخصی خود عنوان کرد و گفت: این مجموعه تحت نظر فدراسیون فوتبال آماده می‌شود و هر بار به یکی از تیم‌های لیگ برتر فوتبال پرداخته خواهد شد که در قسمت اول به سراغ تیم «سپاهان» به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ رفته‌ایم.

وی ادامه داد: در هر شماره آیتم‌های ثابتی نظیر گفت‌وگو با یک کاپیتان که قسمت اول به مهدی مهدوی کیا اختصاص دارد و یک مربی که منصور ابراهیم‌زاده اولین میهمان ما است، گنجانده شده است.

کریمی با اشاره به انگیزه‌اش از پرداختن به موضوع فوتبال گفت: به خاطر شغلم با آدم‌های بزرگی کار کرده‌ام و معتقدم بسیاری از آن‌ها لیدر نمی‌شوند و در فوتبال هم بیشتر تمرکزم بر روی ناکامی‌ها است.

این بازیگر و کارگردان ادامه داد: ما به سراغ مدیران موفق می‌رویم و رمز موفقیتشان را می‌پرسیم، به دنبال تغییر دیدی هستیم که در فوتبال کشور وجود دارد و زیاد جالب نیست.

وی درباره زمان عرضه این کار گفت: با برنامه‌ریزی‌ای که انجام شده عرضه بین سه هفته و نهایتا یک ماه خواهد بود و امیدواریم فاصله بین نسخه‌هایی که عرضه می‌شود طولانی‌تر نشود.

کریمی خاطرنشان کرد: برنامه‌مان این است که تولیداتمان جلوتر از زمان باشد اما واقعیت‌های موجودی هم در ایران هست که ممکن است عرضه به تعویق بیفتد اما سعی می‌کنیم به موقع کار را وارد بازار کنیم.

این بازیگر در پاسخ به سوالی درباره حضورش در تمرینات تیم‌ها گفت: با هماهنگی‌هایی که صورت می‌گیرد به تمرینات تیم‌ها می‌رویم و تاکنون به بهترین شکل هم با ما همکاری شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: در ابتدا خیلی از مربیان و بازیکنان را نمی‌شناختم اما الان با جوانب زیادی آشنا شدم و حتی بازیکن فوتبالی را دیدم که خلیل‌جبران می‌خواند و من می خواهم این چیزها را نشان دهم و بگویم آدم‌ها بی‌دلیل موفق نمی‌شوند.

وی درباره اینکه این فعالیتش کارهای سینمایی‌اش را با وقفه همراه نکند اظهار کرد: من عاشق این هستم که چند کار را با هم انجام دهم. ضمن اینکه تولید این کار را جلو می‌برم پروانه ساخت فیلم سینمایی‌ام را نیز گرفته‌ام و آخر سال آن را کلید می‌زنم.

این کارگردان و بازیگر سینما درباره متفاوت بودن مجله تصویری «روزی روزگاری فوتبال» با دیگر برنامه‌های ورزشی گفت: متفاوت بودن را در اولین دی وی دی خواهید دید.

نیکی کریمی با بیان اینکه در هر کاری که حضور پیدا می‌کنم سعی می‌کنم استقلالم را حفظ کنم خاطرنشان کرد: سینما زیبایی خودش را دارد اما همیشه فوتبال‌دوست بوده‌ام و هر دوی این حوزه‌ها برایم یک مقوله خاص محسوب می‌شود.

این بازیگر از اختصاص درصدی از فروش اولین شماره مجله تصویری‌اش به کودکان زلزله‌زده آذری خبر داد و اظهار کرد: این درصد را به صورت شفاف اعلام می‌کنیم و سفری نیز به آن منطقه خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره جزییات مجله تصویری «روزی روزگاری فوتبال» گفت: ما در هر سری، روی تیم خاصی فوکوس نمی‌کنیم بلکه تیم‌ها را مانند پازل کنار هم می‌گذاریم و در واقع هشت آیتم داریم که در کنار تیم‌های لیگ به سراغ تیم ملی هم می‌رویم. ضمن اینکه در طول کار دی وی‌دی‌های ویژه‌ای برای دربی و تیم ملی خواهیم داشت.

کریمی در پاسخ به سوالی درباره اینکه حضورش در فوتبال به اعتبارش در سینما لطمه نمی‌زند، گفت: اعتقادی به این موضوع ندارم و معتقد نیستم که فوتبال مخرب خواهد بود و همیشه به کاری که کرده‌ام اعتقاد دارم. به خاطر همین هم است که بیش از ۲۰ سال دوام آورده‌ام. چون همیشه به حس‌های خودم اعتماد کرده‌ام و به چیزهایی که دوست داشته‌ام پرداخته‌ام.

این بازیگر درباره ورزش کردن خودش نیز اظهار کرد: به صورت حرفه‌یی تنیس بازی کرده‌ام اما در سطح قهرمانی نبوده است. هیچ وقت هم ورزش را کنار نمی‌گذارم.

این کارگردان از آماده شدن وب سایت این مجله تصویری خبر داد و گفت: نظرخواهی‌هایی از طریق این سایت آماده می‌شود و دوست داریم تا پایان لیگ در کنار مردم و فوتبال باشیم.

محمدرضا ملامحمد ـ رییس کمیته فرهنگی و توسعه بازی جوانمردانه فدراسیون فوتبال ـ هم که در این نشست حاضر بود در سخنانی اظهار کرد: به دنبال کسی بودیم که مقوله سینما را به خوبی تجربه کرده باشد تا بتواند در این حوزه هم به ما یاری رساند. ما معتقدیم دو قشر ورزشکاران و هنرمندان می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

وی خطاب به خبرنگاران ورزشی حاضر در جلسه گفت: حضور خانم کریمی در جمع خانواده فوتبال را با این نیت تحلیل کنید که فضای تازه‌ای در حال به وجود آمدن است و خود ایشان هم هفته به هفته که جلو می‌روند معتقدند دنیای تازه‌ای مقابلشان باز شده است. ما باید چشمانمان را بشوییم تا نگاهمان به فوتبال بهتر شود.

ملامحمد حمایت فدراسیون فوتبال را از این مجله تصویری تنها در حد تسریع کردن شرایط کار برای حضور در جاهای مختلف عنوان کرد و گفت: حتی در دیداری که آقای کفاشیان با خانم کریمی داشتند، ایشان خواستند که در مجموعه از فدراسیون انتقاد هم شود و برای ما بیشتر وجه فرهنگ‌سازی مهم است.

مجله تصویری «روزی روزگاری فوتبال» قرار است توسط موسسه تصویرگستر «پاسارگاد» در شبکه نمایش خانگی عرضه شود.
 


سینما نگار
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.