در آینده نزدیک Lenovo با پیشی گرفتن از HP، بزرگترین تولیدکننده ی PC می شود

به گزارش رویترز، امسال بالاخره نوبت به کمپانی لنوا (Lenovo) می‌رسد که جام رتبه‌ی نخست تولیدکنندگان PC را از کمپانی HPبرباید. در سال گذشته شاهد بودیم که این کمپانی چینی با تولید روزافزون خود، جاییدر میان سه تولیدکننده‌ی بزرگ PC برای خودش دست و پا کرد، درست ماه سپتامبر سال ۲۰۱۱ بود که Lenovo از Acer پیشی و در مکان سوم قرار گرفت. اگر این تولیدکننده‌ی معروف،HP را هم پشت سر بگذارد، اولین کمپانی چینی است که در یکی از شاخه‌های مهم تکنولوژی رتبه‌ی نخست را به خود اختصاص می‌دهد.

عکس

Lenovo میزان تولیدش را در عرصه‌ای افزایش داده که در سال‌های اخیر وضعیت نسبتاً ثابتی داشته است. بنابر نمودارهای IDC، سهم HP به ۱۵٫۵ درصد رسیده و سهم Lenovo از بازار عمومی PCها به ۱۴٫۹ درصد افزایش یافته است و حتی نمودارهای Gartner، اختلاف کمتری در حد ۰٫۲ درصد را نشان می‌دهند. این کمپانی در بازار آمریکا نیز به خوبی جا باز کرده است، بازاری که یک شانس برای موفقیت بیشتر است، در بازار چین نیز قدم‌های بزرگی برداشته که در موفقیت کمپانی تأثیر زیادی داشته است.

اما تحلیل‌گران معتقدند که رشد Lenovo با کاهش سود، به دست آمده است، در واقع بخش بزرگی از فروش این کمپانی در بازار موسسات و کمپانی‌های تجاری بوده، بازاری که مشتریان آن به کاهش هزینه‌ها اهمیت زیادی می‌دهند. بنابراین استراتژی سود کمتر، مشتری بیشتر، رمز موفقیت لنوا بوده است.

HP در حال حاضر بدترین وضعیت در ۷ سال اخیر را تجربه می‌کند.Lexmark انتظار دارد که بازار پرینتر وضع بهتری پیدا کند و این در حالی است که ۲۰ درصد سود HP از فروش پرینترهایش به دست می‌آید.HP در ماه مارس اعلام کرد که قصد دارد بخش PC و پرینتر را ادغام کند.

گویا آی تی

طبقه بندی: اخبار آی تی, اخبار آی تی   |   تعداد بازدید: ۱۰۱ نفر   |   تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ تیر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , HP, Lenovo, pc, اخبار ای تی, بزرگترین تولید کننده pc, جام رتبه‌ی نخست تولیدکنندگان PC, کمپانی لنوا


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.