در تظاهرات ضد آمریکایی در بنغازی یک آمریکایی کشته شد

معاون وزیر کشور لیبی به خبرگزاری فرانسه گفت: یک مقام آمریکایی در جریان این اعتراضات خشونت آمیز و مسلحانه کشته و یک نفر دیگر نیز از ناحیه دست مجروح شد.

وی درباره اینکه فرد آمریکایی کشته شده دیپلمات بود یا نه، اظهار بی اطلاعی کرد.

ˈعبدالمنعم الحرˈ سخنگوی کمیسیون امنیت وزارت کشور لیبی گفت: کنسولگری آمریکا در بنغازی با یک نارنجک که از یک مزرعه در نزدیکی آن بوسیله نارنجک انداز شلیک شده بود، مورد هدف قرار گرفت.

ˈویکتوریا نولاندˈ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن گفت: با شدیدترین لحن حمله به نمایندگی دیپلماتیک مان (در بنغازی) را محکوم می کنیم.

وی افزود: به منظور تامین امنیت کنسولگری آمریکا با کمک لیبیایی ها تلاش می کنیم .

به گفته یک مقام امنیتی لیبی، مردان مسلح معترض به تولید یک فیلم آمریکایی توهین آمیز به پیامبر اسلام ( ص ) روز سه شنبه به وقت محلی در شهر بنغازی واقع در شرق لیبی با نیروهای امنیتی این کشور در مقابل کنسولگری آمریکا درگیر شدند.

درگیری بین دوطرف در پی اعتراض مشابه در کشور همسایه لیبی یعنی مصر آغاز شد.

معترضین خشمگین مصری از دیوار سفارت مصر بالا رفته و با بزیر کشیدن پرچم آمریکا و پاره کردن و سوزاندن آن در اعتراض به فیلم یاد شده، پرچم های دیگری را به جای پرچم آمریکا برافراشتند.

نزدیک به سه هزار تظاهرکننده وابسته به گروه های اسلامی و هواداران تیم های فوتبال الاهلی و الزمالک روز سه شنبه در اعتراض به تهیه یک فیلم توهین آمیز به حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام مقابل سفارت آمریکا در قاهره تجمع کردند.

تظاهرکنندگان مصری روز سه شنبه در اعتراض به یک فیلم توهین آمیرعلیه پیامبر عظیم الشان اسلام که گفته می شود از سوی برخی مصری های قبطی مقیم آمریکا تولید شده است، تظاهرات کردند.

۱۶۸۲**۱۳۶۸**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.