در جنگ تحریمها هم پیروز می‌شویم

جام جم آنلاین: مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: در جنگ ظالمانه تحریمها هم به یاری خدا پیروز می‌شویم و امروز ۲۳ سال بعد از دفاع مقدس نفوذ سیاسی ایران از خلیج فارس تا مدیترانه ملموس است.

سردار سرلشگر یحیی رحیم صفوی بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار داشت: تنها جنگی که در طول تاریخ کهن ایران با مشارکت همه ملت از اقشار و سنین مختلف اتفاق افتاد. جنگ هشت سال دوران دفاع مقدس بود و تا قبل از آن فقط جنگ پادشاهان با سایر کشورها بود.

وی گفت: به عنوان یک جغرافیدان سیاسی می‌گویم پس از ۲۳ سال از دفاع مقدس نفوذ سیاسی جمهوری اسلامی از خلیج فارس تا مدیترانه ملموس است.

وی به حضور تأثیرگذار جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تنها در یک عملیات، عملیات کربلای پنج، ۵۲ هزار و ۷۰۰ نفر از رزمندگان مجروح شدند که کسی جز پزشکان کشورمان آنان را مداوا نکرد.

رحیم صفوی اظهار داشت: جنگ دوران دفاع مقدس جنگ هویت، اعتقاد و فرهنگ کشور ما بود و برای اینکه بتوانیم هویت اسلامی‌مان را حفظ کنیم مردم ما با ذره ذره وجودشان به رهبری یک امام عارف در مقابل دشمن ایستادند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به سخن برخی درباره نامگذاری جنگ هشت ساله دفاع مقدس گفت: برخی می‌گویند که چرا از این دوران با عنوان دفاع ملی یاد نمی‌کنید و می‌گویید دفاع مقدس و باید در پاسخ گفت، ما در فرهنگ اسلام دفاع را واجب می‌دانیم و در این دوران همه اقشار از تمام وجود هزینه کردند.

رحیم صفوی خاطرنشان کرد: اکنون سرانجام رژیم بعث و حامیان او را ببینید که به چه سرنوشتی دچار شدند یا اتحاد جماهیر شوروی و کشورهای منطقه جنوب خلیج فارس چه سرنوشتی پیدا کردند.

وی افزود: دشمنان و حامیان دشمنان ما یک هدف حداقلی که لغو قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر بود را دنبال می‌کردند. هدف میانی آنها تضعیف پتانسیل انقلاب اسلامی و جلوگیری از صدور آن بود و در هدف حداکثری به دنبال تصرف و سقوط انقلاب اسلامی بوده‌اند.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.