در حرم مطهرامام علی(ع) واردشهرستان امیدیه خوزستان شد

قاسم حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دربه ابعاد چهار متر و ۱۰ سانتیمتر در دو متر و بیست سانتیمتر و بکارگیری یک کیلو طلا، ۶۵ کیلو نقره، ۶۵ کیلو مس توسط هنرمندان شیرازی در مدت زمان ۹ ماه ساخته شده است.

وی ادامه داد: برای ساخت این در،‌ چوب درختانی نظیر کهور، نارنج و ساج مورد استفاده قرار گرفته و وزن تقریبی آن ۸۰۰ کیلوگرم است

مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات امیدیه با اشاره به اینکه در حرم این بزرگوار در مسیر نجف اشرف به این شهرستان آورده شده است گفت: این در متبرک امروز وارد استان خوزستان و شهر امیدیه شده که با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان شهری از آن رونمایی شد.

وی گفت:در مطهر حرم حضرت علی(ع) به مدت سه روز در محل مسجد جامع قدس امیدیه در معرض دید عاشقان و مردم ولایتمدار امیدیه خواهد بود و سپس به برخی شهرهای استان از جمله اهواز و پس از آن به کشور عراق و شهر مقدس نجف اشرف برای نصب انتقال داده می‌شود.

ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان مسوولیت طلاکاری و بازسازی ایوان حرم علوی را برعهده گرفته و قرار است تا پایان امسال این پروژه به اتمام برسد و جشن پایان طلاکاری ایوان حرم امام علی (ع) در نجف اشرف برگزار شود.ک/۲

۶۴۶ / ۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۹۳۴۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. مهدوی:

    این بنده خدا میخواد از طریق مطرح کردن خودش شهرتی کسب کنه دختراش را شوهر بده.

  2. محسن:

    قاسم کلو تا حالا ۱۰۰ نفر از مسئولین مستقیم ساخت درب مشخصات درب را گفته اند ونظر دادند تو دیگه چرا نظر میدی مگه چکاره ای؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.