در شرایط کنونی طلا بخریم یا بفروشیم؟

۲۵اردیبهشت،

بینا- در حالی که قیمت جهانی طلا از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی تا کنون بیش از ۱۵ درصد کاهش داشته است کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی هنوز نسبت به تصمیم گیری در خصوص خرید یا فروش طلا در شرایط کنونی اختلاف نظر دارند.

به گزارش بنکر (Banker)،  به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی تیکر؛ قیمت جهانی طلا هم اکنون به ۱۴۳۰ دلار در هر اونس رسیده که این رقم نسبت به سپتامبر ۲۰۱۱ میلادی بیش از ۲۵ درصد کاهش نشان می دهد. قیمت طلا پس از رشد متوالی در ۱۲ سال قبل از ابتدای امسال تا کنون کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش در حالی که صندوق های سرمایه گذاری جهان در حال فروش ذخایر طلای خود می باشند تقاضای طلا در بازارهای در حال توسعه و نوظهور مثل چین و هند به شدت رو به افزایش است.
موسسه مالی بلک راک بزرگترین صندوق مدیریت پول و سرمایه جهان هنوز به خرید طلا ادامه می دهد. علی رغم زیان و ضرر ۲۷ درصدی این موسسه در پی کاهش شدید قیمت طلا در ماه آوریل، سرمایه گذاران بزرگ این موسسه همچنان به خرید طلا ادامه می دهند.
این در حالی است که برایان سولیوان کارشناس ارشد اقتصادی معتقد است با توجه به افزایش چشمگیر ارزش دلار و کاهش تقاضا برای مصارف صنعتی، قیمت طلا زیر فشار بسیاری قرار گرفته است. اکنون بهترین زمان برای فروش طلا است. اکنون طلا برای سرمایه گذاران بین المللی جایگاهی ویژه مثل قبل ندارد./طلا

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.