در عصر کنونی آموزش مقابله با دیابت یک ضرورت است

اردیبهشت ۱۴۰۳

با توجه به جمعیت رو به رشد مبتلایان به دیابت جهان در سال های اخیر هزینه های درمانی ناشی از عوارض دیابت نیز افزایش یافته بنابر این آموزش به منظور مقابله با دیابت در عصر کنونی ضروری است.

اسدالله  رجب، رئیس انجمن دیابت ایران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران با تاکید بر ضرورت آموزش به منظور پیشگیری از ابتلا به دیابت و عوارض ناشی از آن به منظور کاهش هزینه های گزاف درمانی گفت: با توجه به شیوع دیابت درمان های اخیر، هزینه های بالای ناشی از عوارض ابتلا به این بیماری از جمله مشکلات قلبی ،‌عروقی، نارسایی کلیوی، ناراحتی چشمی و …نیز رو به افزایش است.

وی در ادامه افزود: هم اکنون ۳۸۵ میلیون نفر در جهان به دیابت مبتلا می باشند که از این تعداد شش میلیون نفر در کشور ما زندگی می کنند و این جمعیت یازده درصد کل بودجه ملی بهداشت کشورها را به خود اختصاص داده اند.

 رجب با بیان اینکه در کشور سالانه ۷۵۰ میلیون دلار صرف هزینه های مستقیم و غیر مستقیم دیابت می گردد یاد آور شد: آمار و هزینه های درمانی اعلام شده برای مبتلایان به دیابت نشان می دهد که باید از راه های کم هزینه تر همچون آموزش به منظور پیشگیری از ابتلا به دیابت استفاده کنیم. بنابر این انجمن دیابت ایران در همین راستا در نظر دارد که روز پنج شنبه سوم مرداد ماه جاری گردهمایی علمی – آموزشی را با هدف آموزش  عموم برگزار کند.

وی تصریح کرد: این گردهمایی با محوریت  تغذیه در دیابت و جنبه های روانشناختی دیابت در محل حسینیه ارشاد برگزار خواهد شد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.