در گفتگو با آریا ؛ عضو ارشد موتلفه روابط این روزهای هاشمی و احمدی نژاد را روایت می کند

* احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی هر دو زخم خورده دستگاه قضایی هستند
* حوزه فرهنگی اشتراک نظرهایی در تساهل و تسامح فرهنگی بین طرفداران احمدی نژاد و هاشمی وجود دارد
* در ارتباط با مسائل منطقه ای و جهانی یک نقاط مشترکی بین آقای هاشمی و احمدی نژاد وجود دارد

خبرگزاری آریا- احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی هر دو زخم خورده دستگاه قضایی هستند وبه نوعی هر دو نسبت به برخورد دستگاه قضایی با وابستگان به خودشان معترض هستند.
حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی آریا تاکید می کند: اینکه از حالا ما بخواهیم تحلیل کنیم نزدیک شدن احمدی نژاد و هاشمی برنامه ریزی انتخاباتی است مقداری زود است.
وی می افزاید: در واقع باید در نظر داشت که نزدیکی احمدی نژاد و هاشمی به دلیل تذکرات صریح مقام معظم رهبری مبنی بر وحدت مسئولان و پرهیز از اختلافات و تخریب ها علیه یکدیگر و تضعیف قوای سه گانه صورت گرفته است از این رو  شرایطی ایجاد شده که اختلافات کنار گذاشته شود.
ترقی ادامه می دهد: بعد از این مرحله می توان چند فرضیه را نیز مورد توجه قرار داد اول اینکه در قضیه برخورد با فساد اقتصادی احمدی نژاد و هاشمی هر دو زخم خورده دستگاه قضایی هستند و به نوعی هر دو نسبت به برخورد دستگاه قضایی با وابستگان به خودشان معترض هستند.
وی خاطرنشان می کند: در ارتباط با مسائل منطقه ای و جهانی نیز یک نقاط مشترکی بین آقای هاشمی و احمدی نژاد وجود دارد که موجب نزدیک شدن این دو به یکدیگر شده است.
این فعال سیاسی تاکید می کند: در خصوص سیاستهای داخلی نیز در حوزه فرهنگی اشتراک نظرهایی در تساهل و تسامح فرهنگی بین طرفداران احمدی نژاد و هاشمی وجود دارد از این رو این مساله نیز موجب نزدیکی این دو شخصیت به یکدیگر شده است.
وی تصریح می کند: البته مواضع هاشمی با اشرافی گری نیز نسبت به گذشته تفاوت دارد هرچند در ارتباط با برخی مسائل طرفداران جریان احمدی نژاد و هاشمی نمی توانند به مصادیق مشترکی برسند در واقع همچنان بین طیف هاشمی و احمدی نژاد نمی توان نزدیکی را احساس کرد زیرا در موضع گیری هایی که این دو طیف در رابطه با یکدیگر دارند هیچ نشانه ای دال بر اینکه بخواهند در انتخابات به یکدیگر نزدیک شوند دیده نمی شود.
ترقی اظهار می دارد: در حقیقت تنها بده بستان های میان هاشمی و احمدی نژاد در ماجرای ریاست دانشگاه آزاد موجب شد تا حدی کدورت میان این دو شخص کاهش یابد اما با این وجود نمی توان اینگونه تلقی کرد که این نزدیکی برنامه ریزی برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باشد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.