در گفت و گو با کارشناس بازار خودرو مطرح شد: کاهش تعرفه واردات خودروهای لوکس تأثیری در بازار ندارد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

در گفت و گو با کارشناس بازار خودرو مطرح شد: کاهش تعرفه واردات خودروهای لوکس تأثیری در بازار ندارد

در گفت و گو با کارشناس بازار خودرو مطرح شد:
کاهش تعرفه واردات خودروهای لوکس تأثیری در بازار ندارد

یک کارشناس بازار خودرو عنوان کرد: به طور کلی نباید انتظار داشت که میزان تعرفه واردات خودرو در ایران مانند سایر کشورهای منطقه به صورت قابل توجهی کاهش یابد.

جلال ریخته‌گر قدیمی در گفت و گو با خبرنگار ممتازنیوز، با بیان این مطلب افزود: با توجه به گرانی خودرو و بالا بودن تعرفه واردات بالغ بر۱۴۰درصد، خودرویی که قیمت آن در کشورهای دیگر بالای ۱۰۰میلیون است پس از ورود به ایران قیمت آن به بالای ۳۰۰میلیون خواهد رسید در حالی که کاهش تعرفه واردات خودرو تاثیر چندانی در بازار داخلی ایجاد نمی‌کند و تنها برای افراد خاصی با توان مالی بالا سود دارد.
وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر توان رقابت با خودروسازان خارجی را نداریم در حالی که می‌توان با آزادسازی واردات و کاهش تعرفه‌ این هدف را محقق کرد و همچنین هزینه‌های تولید خودرو را کاهش داد.
ریخته‌گر قدیمی به تشریح کیفیت خودرو در بازار داخل پرداخت و گفت: در حال حاضر سطح کیفیت خودروهای داخلی در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار پایین است در صورتیکه اگر این میزان اختلاف را به ۲۰درصد برسانیم می‌توانیم به رقابت با خودروسازان خارجی بپردازیم که این امر موجب افزایش فروش خودروهای داخلی و رونق بازار می‌شود.
این کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه کیفیت خودروها در سال‌های گذشته بسیار مناسب‌تر بوده است، افزود: تولیدات گذشته صنعت خودرو بسیار با کیفیت‌تر از تولیدات سال‌های اخیر بود به طوریکه قطعات داخلی پژو در سال‌های ۷۲و ۷۳ در مقایسه با سال‌های ۹۱ و ۹۲ بسیار مطلوب‌تر و با کیفیت‌تر بوده است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.