در ۵ شهر کشور کتابخانه صوتی برای کودکان نابینا راه‌اندازی شد

۳ م دیماه ، خبرگزاری‌ها- کتابخانه‌های دیجیتالی گویا کتابخانه‌هایی می باشند با کتاب‌های شنیدنی برای کودکان و نوجوانان نابینا و کم‌بینای ۵ تا ۱۸ ساله که در ۵ شهر کشور راه‌اندازی شده‌اند.

پاییز امسال افتتاح ۵ کتابخانه‌‌ دیجیتالی گویا در ۵ شهر کشور جشن گرفته شد؛ این کتابخانه‌ها مجموعه‌ای از کتاب‌های صوتی برای کودکان نابینا و کم‌بیناست تا بتوانند سفری به دنیای قصه‌ها داشته باشند.

با در نظر گرفتن این واقعیت که میزان مطالعه‌‌ اشخاص در کودکی رابطه‌‌ مستقیمی با رشد ذهنی آنان دارد، ضروری است که نابینایان برای افزایش بهره‌ی هوشی و قابلیت‌های یادگیری خود، از سنین کودکی با کتاب و کتاب‌خوانی آشنا شوند.

کتابخانه‌های دیجیتالی گویا ابزار بسیار کارآمدی می باشند که می‌کوشند با فراهم ساختن فرصت‌های برابر برای رشد و آموزش کودکان نابینا و ایجاد زمینه‌ای برای بهبود مهارت‌های یادگیری و اجتماعی آنان، به شکل‌گیری آینده‌ای روشن‌تر و پرامیدتر برای آنان کمک کنند. مخاطبان این طرح کودکان و نوجوانان نابینا و کم‌بینای ۵ تا ۱۸ ساله می باشند.

این طرح با همراهی نهادهای گوناگون دولتی و غیردولتی (در سطح کشور و محلی) پیگیری شد و مرکز توان‌بخشی نابینایان خزانه، انجمن نابینایان ایران و موسسه‌ی عصای سفید به ‌عنوان حامیان و مشاوران کلیدی و سازمان بهزیستی به‌عنوان پشتیبان طرح، از ابتدای کار حضور و نقش چشم‌گیری در آن داشتند.

با بررسی‌هایی که صورت گرفت مراکزی در پنج شهر ارومیه، بندرعباس، زنجان، سنندج و کاشان برای میزبانی کتابخانه‌های دیجیتالی گویا انتخاب شدند که پس از مناسب‌سازی و تجهیز، خدمت‌رسانی خود را به این طیف از کودکان و نوجوانان آغاز کرده‌اند.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.