دستبرد مسلحانه به یک جواهرفروشی در تهران+عکس

۱۱اردیبهشت،

دو مجرم پیشینه‌دار که به شیوه فیلم‌های هالیوودی به یک جواهرفروشی در پایتخت دستبرد زده بودند، با تلاش پلیس آگاهی بازداشت شدند.

به گزارش فرهیختگان، شامگاه بیست و سوم آذر پارسال مرد مسلحی در پوشش مشتری به یک جواهرفروشی در خیابان پیروزی- چهارراه کوکاکولا- رفت و با تهدید فروشنده، چند سرویس طلا را که داخل پیشخوان بود، غارت کرد. سپس مرد خشن سوار یک دستگاه پژو پرشیا شد و برق‌آسا گریخت. به دنبال این دستبرد که به شیوه فیلم‌های هالیوودی رقم خورد، ماموران کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه و افسران دایره یکم اداره آگاهی مرکز به خیابان مورد نظر رفتند و پیگیر ماجرا شدند.

شاکی گفت: امشب برای بستن مغازه‌ام آماده می‌شدم که یک مرد جوان وارد شد و پرسید «طلا می‌خرید؟» همین که خواستم جوابش را بدهم، ناگهان تپانچه‌اش را از زیر لباسش خارج کشید و تهدید کرد اگر مقاومت کنم با شلیک گلوله، جانم را می‌گیرد. من هم از ترس جانم سکوت کردم. در نتیجه مرد خشن در کمتر از یک دقیقه چند سرویس طلا از داخل ویترین قاپید و به سرعت فرار کرد. من فقط توانستم شماره پلاک ماشین او را به خاطر بسپارم.

کارآگاهان در اولین گام، شماره انتظامی پژو پرشیا را استعلام کردند و دریافتند این خودرو، نیمه‌شب بیست و یکم آذر ۹۱ دزدیده شده بود. به این ترتیب شماره انتظامی پژو پرشیا در اختیار تمامی واحدهای گشتی قرار گرفت و افسران کلانتری ۱۱۰ شهدا،  خودروی مالباخته را در یکی از خیابان‌های تهران پیدا کردند.

صاحب پژو به کارآگاهان گفت: نیمه‌شب بیست‌ویکم آذر، مقابل خانه‌ام در خیابان «هفدهم شهریور» داخل ماشینم نشسته و منتظر همسرم بودم که ناگهان دو مرد ناشناس با قمه به سراغم آمدند. آنان تهدیدم کردند و ابتدا پول‌هایم را گرفتند. سپس مرا به زور پیاده کردند و ماشینم را دزدیدند.

تجسس برای شناسایی و ردیابی مجرمان ادامه داشت تا اینکه یک زن جوان به نام «پروانه» به اداره آگاهی پایتخت رفت و شکایتی ارائه داد. وی گفت: شامگاه بیست و سوم آذر در خیابان دماوند- نرسیده به سه‌راه تهرانپارس- داخل پژو ۲۰۶ خودم نشسته و منتظر مادرم بودم که یک پرشیای سفید از پشت سر به ماشین من خورد. همان‌موقع دو مرد جوان از پژو پیاده شدند و از من و مادرم خواستند برای تعیین خسارت به یک تعمیرگاه برویم. سپس یکی از مردان ناشناس به بهانه رفتن به تعمیرگاه، در صندلی عقب ماشین ما نشست و به دنبال پژو پرشیا به راه افتادیم.

«پروانه» ادامه داد: چند دقیقه بعد راننده پژو پرشیا وارد یک کوچه فرعی شد و ناگهان رفیقش که داخل ماشین ما بود چاقویش را روی گردنم گذاشت. مادرم اما به موقع از ماشین خارج پرید و با داد و فریاد از مردم کمک خواست. در همین بین، مرد خشنی که در پژو ۲۰۶ من بود خود را به صندلی جلو رساند و فریاد زد «حرکت کن» اما ماشینم روشن نشد. در واقع مادرم پیش از خروج از ماشینم سوییچ را برداشته بود. به همین سبب دو مرد خلافکار نتوانستند ماشینم را بدزدند. آنان اما کیف دستی من و مادرم را دزدیدند و با پژو پرشیا فرار کردند.

کارآگاهان با چهره‌نگاری رایانه‌ای و بررسی فیلم ضبط شده در حافظه دوربین مداربسته طلافروشی چهارراه کوکاکولا دریافتند یک مجرم پیشینه‌دار به نام «مهدی-ح» در دزدیدن پژو پرشیا و دستبرد نافرجام به پژو ۲۰۶ نقش اصلی را داشته است. این مرد ۲۵ ساله و همدستش «علیرضا- ن» ۲۶ ساله در سال ۹۰ به جرم دستبرد به عنف زندانی شده اما پس از آزادی، خلاف‌هایشان را از سر گرفته بودند.

با افشای این موضوع، محدوده تردد احتمالی «مهدی-ح» و «علیرضا- ن» در خیابان پیروزی- خیابان نیکنام ‌نامحسوس تحت کنترل پلیس درآمد و سرانجام بامداد هشتم اردیبهشت امسال «مهدی» و «علیرضا» طی عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

دو مجرم پیشینه‌دار در بازجویی مقدماتی خود را بی‌گناه خواندند اما وقتی با مدرک‌های دادگاه‌پسند روبه‌رو شدند به ناچار لب به بیان حقیقت گشودند و به دستبرد مسلحانه به طلافروشی، دزدیدن پژو پرشیا، دستبرد نافرجام به پژو۲۰۶ و تهدید مالباختگان با سلاح‌های سرد و گرم اعتراف کردند. 


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.