دستغیب: استفاده از کابینه مسن و با تجربه برای جلوگیری از آزمون و خطاست

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
نماینده موافق کابینه دولت روحانی گفت: استفاده از کابینه مسن و با تجربه برای جلوگیری از آزمون و خطاست.

به گزارش فارس، احمد رضا دستغیب نماینده موافق کابینه روحانی در صحن علنی مجلس گفت: رهبر فرزانه انقلاب می‌فرماید رئیس جمهور، رئیس همه ملت است و همه باید برای دست یافتن به آرمان‌های وی و کابینه انتخابی‌اش به وی کمک کنند.

وی افزود: همکاران اجرایی در کابینه دولت وظیفه سخت و دشواری دارند چراکه برآورده شدن اکثر مطالبات مردم برعهده آنان است.

دستغیب در ادامه خاطرنشان کرد: بنابراین فارغ از ضرورت برعهده مجلس شورای اسلامی و وظیفه خطیر خانه ملت برای خنثی کردن ترفندهای دشمن همکاری نمایندگان برای بررسی صلاحیت وزرا انتظار می‌رود.

نماینده موافق کابینه روحانی با اشاره به شاخصه‌های دولت روحانی در زمان تبلیغات تصریح کرد: اکثر وزرای پیشنهادی روحانی از اشخاص مؤمن، دست پاک، پاک دامن و مطیع رهبری است و همه اینها جزو شاخصه‌های روحانی در زمان تبلیغات بوده است.

وی افزود: روحانی فرزند خانه ملت است و به بیان رهبری فردی است که در نظام جمهوری اسلامی و به خصوص انقلاب آزموده شد است؛‌ وی در نخستین صحبت‌های خود عمل به قانون، نظارت، سؤال و حتی در صورت نیاز استیضاح مجلس را بر دیده منت گذاشت و دولت خود را بر مبنای قانون چید.

دستغیب در ادامه تأکید کرد: چه پیامی بیشتر از معیارات قانونی و تمکین به قانون روحانی مورد انتظار نمایندگان است. وی خط مشی و خطوط دولت را بر مبنای یک استراتژی طراحی کرده و همه برنامه‌های او در یک راستا قرار دارند.

نماینده موافق کابینه روحانی خاطرنشان کرد: پایبندی به اخلاق، ادب، تصمیم‌گیری بر اساس خرد جمعی و ایجاد امنیت روانی و در نهایت واقع‌بینی اقتصادی روحانی همه و همه نشان از عزم دولت یازدهم است. که همه اینها نیازمند همکاری و مساعدت مجریان مورد وثوق دولت است. هرچند نظارت مجلس بر امورات دولت انتظاری به حق خواهد بود و البته این مسئله از منظر افکار عمومی باید دلایل قوی داشته باشد نه اینکه رگ‌های گردن نمایندگان عصبانی تنها سبب مخالفت نمایندگان با وزرای پیشنهادی باشد.

دستغیب در ادامه گفت: همه باید بدانند حاصل منازعات سیاسی بیشترین ضرر را به قشر محروم و جوانان کشور وارد می‌کند و رئیس ملت و مجلس باید همکاری کنند تا فضای نقد سازنده محقق شود.

وی افزود: بی‌تعارف بگویم انتظار مردم از خروجی این مباحث بهبود وضعیت اقتصادی است که خوشبختانه این موضوع در انتخاب کابینه و برنامه‌های دولت یازدهم به وضوح دیده می‌شود.

نماینده موافق کابینه دولت یازدهم در ادامه خطاب به روحانی گفت: آقای رئیس‌جمهور نمایندگان موافق استفاده از مدیران مجرب و البته مسن را راه حلی برای جلوگیری از آزمون و خطا می‌داند و انتظار از شما این است که همه اهتمام خود را برای بهبود مشکلات موجود در دستور کار خویش و دولت قرار دهید و البته استفاده از نیروهای جوان و پر انرژی را برای افزایش نشاط و انرژی کابینه دولت به مجموعه اضافه کنیم تا از این راه دغدغه همکاران ما نیز در این زمینه مرتفع شود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.