دستورالعمل تازه سازمان جهانی بهداشت برای مقابله موثر با اپیدمی ایدز

۰۱م آذر ،

189-8.jpg

سازمان جهانی بهداشت (WHO)، در بیانیه تازه خود از ارائه دستورالعمل‌های تازه این سازمان با هدف بهبود دسترسی جهانی به خدمات پیشگیری، درمانی، مراقبتی و حمایتی برای مقابله با ایدز و ویروس «اچ آی وی» خبر داد.

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، این دستورالعمل‌ها تحت عنوان «راه‌کار۲۰۱۱ تا ۲۰۲۲ بخش سلامت جهانی WHO در عرصه مقابله با ایدز» مطرح شده‌اند. این راه کار بخش سلامت را برای واکنش مناسب‌تر و موثرتر در برابر بیماری ایدز در مراحل پیشگیری، تشخیص، درمان، مراقبت و حمایت راهنمایی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، مهمترین بخش‌های این راهکار جهانی عبارتند از:

– تایید اهداف و رویکرد‌های جهانی برای واکنش مناسب بخش سلامت به اپیدمی ایدز

– شناسایی چهار جهت گیری استراتژیک برای هدایت واکنش‌های ملی در برابر این بیماری

– ارائه برنامه‌ها و عملکردهای پیشنهاد شده کشوری و نقش سازمان جهانی بهداشت در زمینه اجرای بهتر این برنامه‌ها

به گفته کارشناسان سازمان جهانی بهداشت، راهکار جهانی تازه هم چنین به ارتقای یک واکنش بلندمدت و پایدار در زمینه مقابله با ایدز از طریق تقویت سیستم‌های بهداشتی و اجتماعی، توجه به شاخص‌های اجتماعی سلامت و حفاظت و ارتقای حقوق بشر و بهبود وضعیت تساوی جنسیتی به عنوان عناصر اساسی در بخش سلامت کمک خواهد کرد.

بر اساس گزارش این سازمان، اپیدمی ایدز هنوز یک چالش بزرگ و جدی در عرصه بهداشت عمومی جهانی است و در حال حاضر بیش از ۳۴ میلیون فرد آلوده به ویروس ایدز در جهان زندگی می‌کنند. همچنین تنها در سال ۲۰۱۱ میلادی حدود ۲٫۲ میلیون مورد تازه ابتلا به این عفونت رخ داد و ۱٫۷ میلیون بیمار ایدزی نیز در همین سال جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.