دستگاه قضا چشمانش را بر اشخاص بسته و حق را می‌بیند

۰۱ تیرماه ۱۳،

حجت‌الاسلام رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو کمیسیون حقوقی مجلس هشتم گفت: دستگاه قضا به اختلافات مردم و یا مشکلات قوه قضاییه و مجریه نیز بدون هیچ کم و کاست و تبعیض و بدون این که از شعارها تاثیر بپذیرد رسیدگی کرده و همواره در تعامل با قوای دیگر به عنوان آخرین مرجع برای رسیدگی به تخلفات در تحقق اجرای عدالت گام برداشته است.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران با بیان این که قوه قضاییه یکی از نهادهای مهم و سرنوشت‌ساز در نظام جمهوری اسلامی ایران است اظهار داشت: هرگاه میان مردم، نهادها، احزاب و گروه‌ها نزاعی اتفاق بیفتد حل و فصل آن به عهده دستگاه قضایی بوده که همواره در شریان‌های اصلی جامعه نقش مهمی دارد.

 وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضا یک مسئولیت در مقابل خود و یک مسئولیت در مقابل مردم دارد گفت: قوه قضاییه باید از داخل هم به مسائل خود توجه و دقت کافی داشته باشد یعنی قبل از هر چیز به ایمن سازی داخل دستگاه خود توجه کند تا هیچ گونه تخلفی از سوی مسئولان قضایی ملاحظه نشود که دادگاه انتظامی قضات مسئولیت این امر را برعهده دارد.

 عضو کمیسیون حقوقی مجلس هشتم مسئولیت دیگر دستگاه قضا را درمقابل مردم دانست و ادامه داد: عدم سرعت در رسیدگی و اطاله دادرسی برای جامعه و حل مشکلات خانواده‌های ایرانی بسیار مایوس کننده است و انتظار می‌رود که دستگاه قضا همانند قبل چالش‌ها را رفع کرده و با متخلفین با جدیت برخورد کند.

 حجت‌الاسلام رهبر با بیان اینکه مسئولان قضایی از  ریاست عالی دستگاه قضا تا مجتمع‌های قضایی وظیفه سنگین حل اختلافات را برعهده دارند تصریح کرد: دستگاه قضا رسیدگی به اختلافات مردم و یا مشکلات قوه مقننه و مجریه نیز بدون هیچ کم و کاست و تبعیض و بدون این که از شعارها تاثیر بپذیرد رسیدگی کرده و همواره در تعامل با قوای دیگر به عنوان آخرین مرجع برای رسیدگی به تخلفات در تحقق اجرای عدالت گام برداشته است.

 عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم خاطرنشان کرد: قوه قضاییه به پرونده‌هایی بزرگی که حتی چهره‌ها و شخصیت‌های مهم درآن حضور داشته‌اند مانند دیگر موارد رسیدگی کرده و همان گونه که مسئولان قضایی خود اظهار می‌کنند برای آن‌ها فرقی نمی‌کند هر کس و هرکجا که مرتکب جرم شود باید تحول محکمه عدالت گردد و همواره چشمانش را براشخاص بسته و حق را می‌بیند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.