دستگیری رئیس سابق سازمان اطلاعات سودان به اتهام تلاش برای کودتا

۰۲م آذر ،

8-19.jpeg

دولتمردان سودان از خنثی سازی یک توطئه کودتا و دستگیری چند تن از افسران ارتش و چند مقام غیرنظامی در ارتباط با این توطئه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رادیو دولتی “اومدورمان” اعلام کرد که “توطئه براندازی” با هدف بی‌ثبات سازی سودان خنثی شد.

منابع سودانی همچنین از بازداشت رئیس سابق سرویس اطلاعاتی این کشور و چند افسر عالی رتبه ارتش به عنوان عوامل کودتای نافرجام در کشور خبر دادند.

یک منبع نظامی در سودان تلاش برای کودتای بامداد امروز را به گروهی از افسران عالی وابسته به جنبش اسلامی ( جنبشی که عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان نیز عضوی از آن است) در کشور نسبت داد و گفت:‌ مشهورترین این افسران سرهنگ محمد ابراهیم عبدالجلیل مشهور به ابراهیم واد است که در جنگ جنوب کشور و آزادی شهر ابیی مشارکت فعال داشته است ضمن اینکه سرگرد فتح الرحیم و تعداد دیگری از افسران جنبش اسلامی نیز در میان بازداشت شدگان دیده می‌شوند.

پایگاه خبری البشیر نیز از بازداشت سرلشکر صلاح قوش، رئیس سابق سرویس اطلاعاتی کشور سودان خبر داد و اعلام کرد: این افسر عالی رتبه نیز به مشارکت در کودتای نافرجام شب قبل متهم است.

در حال حاضر ارتش سودان و شبه نظامیان هوادار دولت که در خنثی سازی کودتا و بازداشت عوامل آن نقش موثری داشته‌اند در حالت آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.