دستگیری گانگسترهای جنوب کشور

۱۹م اسفند ،

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از انهدام باند چهار نفره سارقان مسلح در شهرستان بستک خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، سردار رضا محمدی‌یگانه در تشریح جزئیات این خبر گفت: مأموران بستک در پی کسب اطلاعات واصله مردمی مبنی بر تردد یک دستگاه خودرو ماکسیما به سرنشینی چهار تن با حرکات مشکوک، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

محمدی‌یگانه گفت: با اقدامات انجام گرفته از سوی مأموران انتظامی پاسگاه «انوه» در سیزدهم اسفندماه خودرو مورد نظر شناسایی و در یک اقدام ضربتی این خودرو متوقف شد.

وی ادامه‌داد: ماموران در بازرسی از خودرو یک قبضه اسلحه‌کمری مجهز به صدا خفه‌کن و تعدادی اشیاء و ابزار دخیل در امر سرقت‌مسلحانه را کشف و خودرو را نیز به همراه متهمان به پلیس آگاهی شهرستان انتقال دادند.

ارتکاب ۱۳ فقره سرقت‌مسلحانه طلاجات

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره انجام بازجویی‌ها از متهمان، اظهارکرد: این اشخاص به ۱۳ فقره سرقت‌مسلحانه طلاجات در استان‌های آذربایجان‌غربی، فارس، اصفهان، بوشهر، مرکزی، قم و هرمزگان و فروش اموال مسروقه در استان لرستان اعتراف کردند.

به گفته وی، بنا به اعتراف اعضای باند، سارقان مسلح ۱۱ فقره سرقت موفق و دو فقره سرقت ناموفق داشته که اعضای این باند دارای سابقه کیفری و زندان بوده‌اند.

محمدی‌یگانه در مورد شیوه و شگرد سارقان نیز گفت: اعضای باند سارقان مسلح با سه دستگاه خودرو سواری ماکسیما، پژو ۴۰۵ و سمند به صورت نوبتی مرتکب اعمال مجرمانه می‌شدند به این صورت که ابتدا محل مورد نظر خود را شناسایی و در اوایل شب یکی از متهمان با ورود به منازل از روی دیوار، سیم‌های تلفن ثابت را قطع و گوشی‌همراه اعضای خانواده را جمع‌آوری و در ادامه یکی از اعضای خانواده را وادار به نشان‌دادن جای اشیای قیمتی و طلاجات می‌کردند و پس از سرقت طلاجات، آنها را به استان لرستان انتقال و در آن استان به فروش می‌رساندند.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه سه تن از اعضای این باند برادر بودند که به صورت حرفه‌ای اقدام به سرقت مسلحانه می‌کردند، گفت: اعضای این باند، دو فقره سرقت در اصفهان، یک فقره در بوشهر، چهار فقره سرقت در استان فارس، دو فقره سرقت در هرمزگان، دو فقره در آذربایجان‌غربی یک فقره سرقت در استان مرکزی و یک فقره در استان قم انجام داده‌اند.

محمدی‌یگانه با اشاره به شیوه و شگرد سارقان، از عموم شهروندان خواست ضمن اجتناب از نگهداری وجوه نقد و طلاجات و جواهرات به میزان بالا در منزل، حتی‌الامکان آنها را در صندوق امانات بانک نگهداری کنند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.