دستیابی به استانداردهای سازمان بهداشت جهانی ازضروریات موسسه رازی است

جی‌ام‌پی (GMP) عبارت است از روش‌های بهینه یا مطلوب تولید که برای بالابردن کیفیت و اطمینان از کارآیی فرآورده دارویی بکار می رود و کاهش ضایعات و جلوگیری از خطرهای احتمالی تولید نیز از فواید اجرای آن محسوب می شود.

اصول جی‌ام‌پی به اختصار عبارت است از ساختمان ها، تأسیسات، دستگاه‌ها و تجهیزات، نیروی انسانی‌، کنترل کیفی و مقررات آن (GLP)، مستند سازی‌، تهیه روش‌ها و دستور العمل ها، بهداشت و نظافت، کالیبره کردن و تنظیم دستگاه‌ها، ارزیابی وسایل و شرایط کار، آموزش پرسنل، بازرسی داخلی‌، کنترل‌های پایداری و بررسی کیفیت در بازار، رسیدگی به شکایات مصرف کنندگان.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی هادی فامیل قدکچی در آیین معارفه معاون جدید تضمین کیفیت این موسسه افزود: باید با همت و تلاش همه کارشناشان و محققان بخش های تولیدی و کنترلی این موسسه گام های مؤثری در جهت حمایت از تولیدات بردارند.

وی اظهار داشت: رسالت این موسسه بدست آوردن دانش جدید برای تولید واکسن جدید و تامین نیاز کشور ، همچنین رفع وابستگی به واردات است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۵ آزمایشگاه رفرانس در زمینه تحقیقی دراین موسسه وجود دارد افزود: سالانه ۳۰۰ طرح تحقیقاتی انجام می دهیم که در دو حوزه تحقیقات دام و بیماری مشترک میان انسان و حیوان و همچنین تحقیقات تولید فرآورده های بیولوژیکی است.

در پایان این آیین از خدمات دکتر’ طالب شوشتری’ در حوزه تضمین کیفیت قدردانی و دکتر محسن لطفی فارغ التحصیلی دکتری تخصصی رشته میکروبیولوژی از دانشگاه تهران و عضو هیات علمی موسسه رازی به عنوان معاون تضمین کیفیت موسسه رازی معرفی شد .

موسسه رازی در شش شعبه خود در کشور تقسیم بندی فعالیت ها را به تناسب موقعیت و اولویت ها انجام داده و با سابقه ۹۰ ساله خود در تولید فرآورده های بیولوژیک و واکسن همچنین تحقیقات و بیماری های دام و طیور ، بیماری های مشترک انسان و دام و تشخیص بیماری ها تلاش های ارزشمندی را به انجام رسانده است.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کرج مرکز استان البرز مستقر است. ک/۱

۷۴۱۱/۱۰۲۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۴۸۹۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.