دستیابی کامل ایران به دانش ساخت نیروگاه/ ایران در جایگاه سوم سدسازی جهان

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نامجو عصر امروز چهارشنبه در دیدار با وزیر منابع آبی سوریه و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در زمینه اولویت های تعیین شده در تفاهم نامه منعقد شده با وزارت منابع آبی کشور سوریه، گفت: سوریه همواره در طول سال هایی که از انقلاب اسلامی ایران می گذرد در کنار کشور ما بوده و ثابت کرد که یک کشور دوست است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه امروز مردم سوریه در سختی هستند و ما باید نقش حمایتی خود را ایفا کنیم، اظهار داشت: تفاهم نامه ای در زمینه های مختلف مدیریت آبی، ساخت سدهای آبی و برقی، ساخت تصفیه خانه های مورد نیاز سوریه و ایجاد کارخانجات مختلف را امضاء خواهیم کرد.

نامجو با اشاره به اینکه از طریق ساخت کارخانجات نیازهای آب و فاضلاب کشور سوریه را برطرف خواهیم کرد، بیان داشت: هم اکنون برخی شرکت های ایرانی در سوریه برخی فعالیت ها را انجام می دهند، اما باید این حضور قوی تر شود.

وی با بیان اینکه وزیر منابع آبی سوریه قول فراهم کردن زمینه های مساعد حضور شرکت های ایرانی در سوریه را داده است، خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه ایران در سال گذشته با احداث کارون ۴ توانست جشن خودکفایی را در سد سازی بگیرد و هم اکنون رتبه سوم جهان در این بخش را دارا است، می توان برخی حمایت ها در زمینه سدسازی را در سوریه نیز انجام داد.

وزیر نیرو تاکید کرد: قرار است برای اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه برخی تیم های کاری از دو کشور تعیین و موضوعات را پیگیری کنند.

نامجو با اعلام دستیابی کامل شرکت های ایرانی به دانش ساخت نیروگاه، گفت: در این بخش از تولید، توزیع، مصرف و تامین نیازهای برقی به کشورهای دیگر احتیاجی نداریم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.