دستیابی iبه اهداف پیش بینی شده در رزمایش مدافعان ولایت ۴

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

سخنگوی رزمایش سراسری مدافعان آسمان ولایت ۴ گفت: این رزمایش در مجموع iبه تمـام اهدافی کـه برای آن در لایه های مختلف پیش بینی شده بود دست یافت.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر، سخنگوی رزمایش سراسری مدافعان آسمان ولایت ۴ در نشست خبری ، رزمـایش هـا را نوعی آزمون برای  محک زدن اطلاعات و توانمندی های نظامی دانست و افزود: این رزمایش در حوزه تقریبی ۸ استان کشور و تعدادی از مناطق پدافند هوایی، پادگانهای شکاری ، مـراکز پادگان های نظـامی و انتظامی، بـه مدت تقریبی ۶ الی ۷ روز برگزار شد.
امیر سرتیپ دوم شاهرخ شهرام گفت : بـا وجود این که معمولا در سرزمین های بکر ، زیرساخت های لازم وجود ندارد اما نیروها در این حوزه بسیار خوب بسترها را فراهم کردند و در این رزمایش آمادگی دفاع و حمله منسجم iبه منصه ظهور رسید.
وی با اشاره iبه نحوه عملکرد کشور نـارنجی و کشور آبی در این رزمـایش افـزود : یکی از مـأموریت های پدافند هوایی،کشف و شناسایی هواپیمای کشور نارنجی بود که در این زمینه توفیقات خوبی حـاصل شد و کشور آبی هم در زمینه اختفا، استتار استحکامات و  فریب دادن کشور نارنجی موفق ظاهر شد.
سخنگوی رزمایش سراسری مدافعان آسمان ولایت ۴ بـا اشاره iبه آمادگی شبانه روزی سامانه ‌های راداری ، کشف و شناسایی و نیز شبکه یکپارچه دیده بانی اظهار داشت: دراین رزمایش حملات شبانه روزی و دسته‌های چند تایی پرنده‌ ها که بصورت همزمان انجام می شد iبه صورت ۱۰۰ در صد ، کشف ، شناسایی و رهگیری شدند.
وی افزود: سامانه‌های تازه از جمله سامانه راصد ۳۲ برای اولین بار در این رزمایش با موفقیت آزمایش شد و توانست اهداف را کشف کند.
امیر سرتیپ دوم شاهرخ شهرام تصریح کرد : هواپیماهای طرح پدافندی که در اختیار نیروی هوایی ارتش و تحت فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی قرار دارند، در این رزمایش iبه خوبی اهداف را رهگیری و منهدم کردند.
وی استفاده از نیروهـای جوان و آمـوزش دیـده در این رزمـایش و نیز رونمایی از سامانه تازه یا زهرا در ارتفاع پست را از دیگر دستاوردهای رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ دانست.
سخنگوی رزمایش سراسری مدافعان آسمان ولایت ۴ بااشاره iبه حفظ عملیاتی سامانه موشکی برد بلند S200 در این رزمایش اظهار داشت: این سامانه یکی از سامانه‌ های راهبردی دفاع هوایی کشور محسوب می ‌شود که در سال ‌های اخیر توسط متخصصان، کارکنان و محققان صنعت ، دانشگـاه و قـرارگاه پدافند هوایی ارتقا یافته و توانسته ‌ایم این سامانه را در حوزه‌های مختلف iبه کار گیریم.
امیر سرتیپ دوم شاهرخ شهرام با بیان اینکه سامانه موشکی S200 برای تعداد کثیری از هواپیماهای مهاجم کارآیی دارد، گفت: درصورت پرواز  ۷ فروند از هواپیماهای دشمن سامانه موشکی S200 می‌تواند با یک شلیک همهی آنها را همزمان نابود کند .
وی افزود: این سامانه برای اهداف در ارتفاع ۱۲۰هزار پایی طراحی شده اما پهپادی که در این رزمایش مورد هدف سامانه S200  قرار گرفت در ارتفاع ۶۰ هزار پایی بود که این سامانه توانست این هدف را iبه خوبی کشف، رهگیری و منهدم کند.
سخنگوی رزمـایش سراسری مـدافعان آسمان ولایت ۴ مرحله آخر رزمایش را مرحله ضد استقرار دانست و گفت: یکی از مراحل مهم و حساس است که سامانه هـا بحث ضد استقرار را طبق فـرمان و ابلاغ در دستور کار خود قرار دادند.
وی سامانه یازهرا۳ را یکی دیگر از سامانه هـای تازه آزمـایش شده در این رزمایش دانست که iبه صورت موشکی و ارتفاع پست با موفقیت iبه هدف شلیک شد.
امیر سرتیپ دوم شهرام افزود : این رزمایش برای نیروهای سرزمینی شرکت کننده در رزمایش ، حاکی از هماهنگی و همدلی  و iبه تحقق رسیدن هرآنچه در قرارگاه پدافند هوایی iبه عنوان یک قرارگاه هماهنگ کننده بود.
سخنگوی رزمایش سراسری مدافعان آسمان ولایت ۴  پیام این رزمایش را iبه کشورهای دوست و همسایه پیام صلح و دوستی و امنیت پایدار دانست و گفت:  ما  معتقدیم امنیت پایدار در صورتی در منطقه وجود دارد که یک ایران امن و پایدار داشته باشیم و این اقتدار، سربلندی و آمادگی  تضمین کننده این امنیت است.
وی پیام رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت ۴ را برای کشورهایی که اندیشه تخطی و تجاوز و چنگ و دندان نشان دادن iبه ایران می باشند را پیام اخطار ، یاس ، نا امیدی و نابودی دانست.
امیر سرتیپ دوم شهرام iبه همکاری و هماهنگی نیروهـای مخلتف شرکت کننده در این رزمـایش از جملـه ارتش و سپاه و نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: این همکاری‌ ها که با محوریت و هدایت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) انجام شد نماد همدلی این نیروها بود.
سخنگوی رزمایش سراسری مدافعان آسمان ولایت ۴  بـا بیان اینکـه پـدافند هوایی در هیچ زمـانی پیش از انقلاب و چه در وقت جنگ چنین اقتداری نداشته است، گفت: ما iبه عنوان نیروهای پدافند هوایی هر آن آماده رزم واقعی هستیم و این مـاهیت پدافند هوایی است چرا که در غیر این صورت نمی‌تواند پاسخگوی اولین تهدیدات باشد .
امیر سرتیپ دوم شهرام همچنین گفت: در این رزمایش بـا طرح ریزی سناریوهای مختلف حفاظت از نقاط حساس و هسته ‌ای کشور نیز تمـرین شد و مـا می‌توانیم بـارزترین ویژگی این رزمایش را پدافند چند لایه برای مقابله با حملات گسترده و در سطوح مختلف بدانیم.
 


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.