دست‌یابی به سبک زندگی دینی نیازمند عمل است نه حرف

۰۱م آذر ،

77-3.jpeg

رییس اسبق دانشکده‌های علوم قرآنی کشور با بیان این‌که «دنیا از آخرت جدا نیست» گفت: زندگی به سبک دینی می‌تواند ضمن رقم زدن زندگی ایده‌آل در دنیا، آرامش در آخرت را برای انسان به همراه داشته باشد.

حجت‌الاسلام امرالله گیوی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: اگر اصول سبک زندگی دینی را در دنیا رعایت نکنیم، کینه، بدخواهی، حسادت، عصبانیت و امثال آن‌ها در انسان‌ها جهنمی در داخل فرد به وجود می‌آورد که دیگر نیازی به جهنم آخرت نیست چرا که دنیا مزرعه آخرت است.

وی با اشاره به این‌که «لقمه حلال تاثیر مستقیمی در رسیدن به سبک زندگی دینی دارد» تصریح کرد: اگر در مسائل کاری به حقوق دیگران تجاوز نکنیم و حق‌الناس را حتی در کوچک‌ترین مسائل همانند رانندگی کردن هم رعایت کنیم سبب می‌شود که به سبک زندگی دینی برسیم.

گیوی افزود: در تمام احکام دینی پیشنهاد شده که اگر کار خیری را انجام داده‌اید آن را تا قیامت ادامه دهیم و برای ریا، کاری را انجام ندهیم.

این مبلغ دینی در ادامه به یکی دیگر از اصول سبک زندگی دینی که راست‌گویی است، اشاره کرد و گفت: اگر در تمام تعاملات خود با همدیگر صداقت داشته باشیم بیشتر مسائل و مشکلات جامعه و خانواده‌ها حل می‌شود و ابتدا مسوولان باید از خود آغاز کنند تا به اشخاص جامعه هم انتقال پیدا کند.

وی با اشاره به این‌که «افراد در جامعه بسیار حرف می‌زنند و کمتر عمل می‌کنند» تصریح کرد: جوانان به عمل ما نگاه می‌کنند نه به صحبت‌های ما، پس بهتر است به جای این‌که ساعت‌ها از مفید بودن راست‌گویی صحبت کنیم به آن عمل کنیم و صداقت را در جامعه رعایت کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.