دشمنان با شکست مقاومت در سوریه می‌خواهند به اسلام ضربه بزنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی غروب چهارشنبه در دیدار تعدادی از اعضای جمعیت علمای لبنان با وی، با بیان اینکه نقش علما در ایجاد وحدت امت اسلامی نقشی مهم و تعیین کننده است، افزود: شما به خوبی این مسئله را درک کردید که امروز تفرقه خطر بزرگی برای امت اسلامی است و این در حالی است که دشمنان نیز به این موضوع مهم توجه دارند.

وی عنوان کرد: قرآن کریم برای تفرقه در قرآن تعبیر عذاب را آورده که باعث از هم پاشیدگی امت اسلامی از درون خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه برخی از مسلمانان با وجود اینکه قرآن می‌خوانند اما به تأکید خداوند در قرآن نسبت به تفرقه بی‌توجه‌اند، افزود: از آیات قرآن می‌توان اینگونه استنباط کرد که تفرقه و اختلاف در بین امت اسلامی هم تراز با شرک است.

دشمنان با شکستن مقاومت در سوریه می خواهند به اسلام ضربه بزنند

وی در ادامه با اشاره به تحولات سوریه اظهار داشت: واقعیت آنچه که در سوریه می‌گذرد این است دشمنان به دنبال در هم شکستن مقاومت هستند و در این راستا می‌خواهند ابتدا سوریه را که در خط اول مقاومت قرار دارد با شکست مواجه کنند و بعد از آن نیز در عراق و ایران مقاصد خود را دنبال کنند.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: دشمنان در سوریه تنها به دنبال برکناری بشار اسد نیستند بلکه با شکست مقاومت می‌خواهند به امت اسلام ضربه وارد کنند

وی با بیان اینکه امروز رسانه‌ها واقعیات سوریه را در جهان منعکس نمی‌کنند، افزود: آنها بیشتر وسایل ارتباط جمعی دنیا را در اختیار دارند و از این طریق تبلیغات نادرست و منفی علیه حاکمیت سوریه انجام می‌دهند که جا دارد امت اسلام نیز دارای چنین تریبون‌هایی باشد تا بتوانند واقعیت ماجرا را به گوش عالم برساند.

امروز گوش‌های شنوای زیادی برای شنیدن پیام اسلام وجود دارد

این مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز گوش‌های شنوایی برای دریافت پیام اسلام در دنیا وجود دارد افزود: دشمنان می‌خواهند مسلمانان را سرگرم اختلافات مذهبی کند تا پیام اسلام به گوش جهانیان نرسد.

وی تصریح کرد: اتحاد و وحدت موجب فخر و عزت مسلمین و اسلام خواهد بود که امروز می‌توان برقراری اتحاد بین امت اسلامی را به جهاد فی سبیل الله تعبیرکرد و در واقع امروز جهاد واقعی همان ایجاد وحدت و اتحاد است.

دعای قنوت آیت الله مکارم در امان ماندن مسلمین از مکر دشمنان

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه عنوان کرد: بنده هر روز و شب در قنوت نمازهایم دعا می‌کنم که خداوند اسلام و مسلمین را از شر کید دشمنان در امان بدارد و از خداوند عزت مسلمان را مسئلت می‌کنم.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به پیروزی مسلمانان در مصر اظهار داشت: امیدواریم این پیروزی به سایر بلاد اسلامی نیز سرایت کند و همه باید توجه داشته باشند که امروز تمرکز اصلی فعالیت‌ها باید روی مسئله اسلام باشد و در این میان شیعه یا سنی بودن مهم نیست.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.