دعوتنامه‌هایی که با قیمت روز صادر می‌شوند

گروه خودرو – بعد از شوکی که با افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت خودرو به مشتری‌‌های خودرو وارد شد، به نظر می‌رسد حالا مشتریان وارد فاز جدیدی به نام «سردرگمی قیمتی» شده‌اند.

بر همین اساس تماس‌های مشتریانی که به دنبال چرایی پرداخت مابه‌التفاوتی ۴ تا ۴/۵ میلیون تومانی به خودروسازان هستند با دفتر روزنامه همچنان ادامه دارد.
این سردرگمی از آنجایی در میان مشتری‌هایی که مدت‌ها پیش از این، اقدام به پیش خرید خودرو کرده بودند، شکل گرفته که این روزها با دعوتنامه‌هایی که بر اساس قیمت روز تنظیم شده، از جانب خودروسازان مواجه شده‌اند. بر اساس این دعوتنامه‌ها این دست مشتریان ملزم به پرداخت مابقی مبلغ خودرویشان بر اساس قیمت‌های جدید هستند. از طرفی مشتریان در حالی این دعوتنامه‌ها را با قیمت روز دریافت کرده‌اند که مسوولان سازمان حمایت خودروسازان را از انجام این کار منع می‌کنند و این افزایش قیمت را غیر‌قانونی می‌دانند، اما این کار همچنان از جانب خودروسازان در حال انجام است.
بر همین اساس دو شب پیش از این وزیر صنعت در اخبار سراسری صدا و سیما اعلام کرده بود که خودروسازان نباید خودروهایی را که قبلا (قبل از تاریخ دوازدهم مهر) پیش خرید شده‌اند با قیمت فعلی به مشتریان ارائه دهند! حال در این میان به نظر می‌رسد که خودروسازان به کار خود ادامه داده‌اند، زیرا بعد از پخش صحبت‌های وزیر در رسانه ملی و حتی با وجود ابلاغیه سازمان حمایت مبنی‌بر عدم افزایش قیمت خودروهایی که قبل از دوازدهم مهر پیش فروش شده بودند، همچنان به صدور دعوتنامه با قیمت‌های فعلی ادامه می‌دهند و حاضر به تحویل خودرو بر اساس قیمت‌های پیشین نیستند.
در این میان مشتریان به دنبال ضمانت اجرایی سخنان وزیر و سازمان حمایت هستند، این در شرایطی است که در عمل هیچ اتفاقی برای احقاق حقوق آنها رخ نداده است، بنابراین بهتر است برای شفاف‌سازی بیشتر در این زمینه اقدامی از سوی مسوولان صورت بگیرد تا بر اساس آن مشتری‌هایی که خودروهایشان در گرو خودروسازان است و حالا هم مجبور به پرداخت مابه‌التفاوت شده‌اند تکلیف خود را بدانند.

لیست تکمیل شده قیمت محصولات سایپا و پارس‌خودرو منتشر شد

در حالیکه هفته گذشته قیمت رسمی محصولات سایپا و پارس خودرو ابلاغ شده بود، لیست تکمیل شده قیمت‌های جدید محصولات این شرکت‌ها منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق اعلام جدید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان لیست کامل قیمتی این محصولات به شرح زیر است:

۱- تیبا SL رنگ غیر متالیک ۱۴ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان

۲- تیبا LX رنگ غیر متالیک ۱۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان

۳- سایپا آپشن پایه‌ گازسوز CNG با موتور ارتقاء یافته HP معادل ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

۴- سایپا آپشن اسپورت خانواده X100 معادل ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

۵- سایپا ۱۳۱ مدل SL معادل ۱۱ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان

۶- سایپا ۱۳۲ مدل SL معادل ۱۱ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان

۷- سایپا ۱۱۱ مدل SL معادل ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان

۸- سایپا ۱۴۱ مدل SL معادل ۱۰ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان

۹- ریو ۱۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان

۱۰- تیبا ۱۵ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان

۱۱- تندر۹۰ مدل E2LP دوگانه سوز ۲۳ میلیون و ۴۰ هزار تومان

۱۲- تندر ۹۰ مدل E2LP معادل ۲۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان

۱۳- مگان اتوماتیک با موتور ۲۰۰۰ سی‌سی ۴۴ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان

۱۴- مگان لوکس با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی ۳۸ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان

۱۵- تیانا مدل mid معادل ۷۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان

۱۶- مگان معمولی با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی ۳۵ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان

۱۷- مگان دنده‌ای با موتور ۲۰۰۰ سی‌سی ۴۰ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان

۱۸- تندر ۹۰ مدل E1+CP با ایربگ ۱۸ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان

۱۹- قشقایی مدل Hight معادل ۶۵ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان

۲۰- قشقایی مدل mid معادل ۶۲ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان

۲۱- تیانا مدل hight معادل ۸۰ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان

پژو ۲۰۷i ارزان شد
صنعت – پژو ۲۰۷i اتومات در بازار پس از ماه ها افزایش قیمت، رنگ ارزانی به خود دید.
پژو ۲۰۷i اتومات که تا چند روز قبل با قیمتی برابر با ۴۴۰ میلیون ریال معامله می شد، روز گذشته قیمت خود را به ۴۰۰ میلیون ریال رساند تا کاهش ۴۰ میلیون ریالی را در کارنامه خود به ثبت برساند.
کاهش قیمت این خودرو در شرایطی رقم خورده که پژو ۲۰۷i از ابتدای تابستان سال جاری تا کنون گرانی ۱۶ میلیون تومانی را تجربه کرده بود.
این خودرو در ابتدای تابستان قیمتی حدود ۲۸ میلیون تومان داشت در حالی که بهای آن تا مرز ۴۴ میلیون تومان بالا رفته بود، اما ۲۰۷ بالاخره ترمز افزایش قیمت را کشید و با کاهش چهار میلیون تومانی بهای خود را به ۴۰ میلیون تومان رساند.
۲۲۱۳۹


سایت تخصصی اتومبیل و اتومبیلرانی ایران RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.