دعوت از شمسایی بی‌احترامی به دیگران است

    علی صانعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص دو هفته ابتدای لیگ برتر فوتسال عنوان کرد: کیفیت لیگ رو به بهبود است و بازیکنان با هم هماهنگ می‌شوند. بازی‌ها به هم نزدیک شده و اختلاف تیم ها کاهش یافته است. پخش شدن بازیکنان در تیم های مختلف و همچنین کاهش تعداد تیم ها کمک می‌کند تا کیفیت لیگ بالا برود.

وی ادامه داد: از ابتدا معتقد بودم لیگ ۱۲ تیمی مناسب‌تر است. هر چه تعداد تیم‌ها کمتر باشد کیفیت لیگ بالاتر می‌رود. زمانی که تیم‌ها زیاد هستند سفرها نیز بیشتر خواهد بود و همین عامل خستگی بازیکنان است.

سرمربی تیم ملی در مورد بدون تیم ماندن وحید شمسایی خاطرنشان کرد: این تصمیم خود او بوده و باید از خودش بپرسید. شرایطی به وجود آمد و تمام بازیکنان خود را با این شرایط وفق دادند. بازیکنان بزرگی بودند که به خاطر تیم ملی قید کشورهای اروپایی را زدند. محمد طاهری و اصغر حسن‌زاده پیشنهاد تیم‌های اسپانیایی و پرتغالی را نپذیرفتند. حسین طیبی هم به اوکراین نرفت. من این ۳ بازیکن را می‌دانم که تصمیم گرفتند در داخل کشور بازی کنند.

صانعی در پاسخ به این سوال که با توجه به این شرایط وحید شمسایی به تیم ملی دعوت نخواهد شد، اظهار داشت: کادر فنی تیم ملی به استان‌های مختلف سفر می‌کند تا شرایط کنونی بازیکنان را بسنجد. مربیان و بازیکنان در لیگ تلاش می‌کنند و اگر قرار باشد نسبت به سابقه بازیکن او را به تیم ملی دعوت کنیم، اینگونه تمام افراد به خانه‌هایشان می‌روند و با مربی خصوصی تمرین می‌کنند. نوعی بی‌احترامی به بازیکنان و مربیان خواهد بود که بخواهم بازیکنی که بیرون بوده به تیم ملی دعوت شود.

وی افزود: این گونه نبوده که تیمی شمسایی را نخواهد بلکه خودش تصمیم گرفته بازی نکند. در حال حاضر نمی‌توانیم او را به تیم ملی دعوت کنیم. منتظر هستیم ببینیم وضعیت وی چه می‌شود. این تصمیم را ما نگرفتیم، بلکه خودش تصمیم گرفت تا بازی نکند.

سرمربی تیم ملی فوتسال با اشاره به اینکه اسم‌ها نمی‌توانند در زمین بازی کنند، تصریح کرد: پرافتخارترین بازیکن آسیا محمدرضا حیدریان است. او ۹ طلای آسیا را دارد که هیچ بازیکنی نمی‌تواند به این عنوان دست یابد زیرا هم‌اکنون جام ملت‌های آسیا هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود. این اسم‌ها نیستند که در زمین بازی می‌کنند. برزیل آن قدر اسم دارد که نمی‌داند چه کند. شما ببینید دیوید بکام همه را تحت تاثیر حضور خود قرار می‌دهد اما این طور نیست که در تیم ملی انگلیس باشد.

وی اضافه کرد: اگر این فشار را تحمل و بازی‌های مختلف را تماشا می‌کنیم به این علت است که آمادگی کنونی بازیکنان را بسنجیم. هر ۱۶۰ بازیکن را می‌شناسم و اگر قرار باشد طبق گذشته افراد آنها را دعوت کنم می‌روم در خانه می‌نشینم و اسامی را اعلام می‌کنم.

صانعی در مورد حضور مربی اسپانیایی به فارس گفت: زمانی که به ایران آمد یکسری اطلاعات و برخی فیلم‌های تیم ملی را نیز در اختیار او قرار دادیم. اطلاعات اولیه از ما دارد و اگر بخواهد بیاید در آن زمان اطلاعات بیشتر به او می‌دهیم. هر چند که بی اطلاع هم نبود و حتی برخی بازیکنان ایران را هم می‌شناخت.

وی درباره بازی های دوستانه تیم ملی گفت: یکی دو تیم آسیایی از جمله تایلند و استرالیا ابراز تمایل کردند تا بازی دوستانه‌ای با آنها برگزار کنیم، اما ما نمی‌توانیم وقت خود را تلف کنیم و به این کشورها برویم. اگر آنها به ایران بیایند می‌توانیم بازی‌های خوبی برگزار کنیم. منتظر هستیم قرعه‌کشی جام جهانی انجام شود و تیم ها پیشنهادات را بررسی کنند.

 


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.