دعوت شورای عالی انقلاب فرهنگی از آحاد مردم ایران برای حضور در راهپیمایی روز قدس

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی بیانیه‌ای تاکید کرد راهپیمایی روز قدس امسال اهمیت ویژه ای دارد.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بیانیه‌ای را به مناسبت روز قدس صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

روز قدس نماد آزادی‌خواهی، وحدت و همدلی امت اسلامی است که مسلمانان جهان همه‌ساله با راهپیمایی گسترده در جهان ضمن اعتراض به اشغالگران، آزادی قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی را مطالبه می‌کنند.

نامگذاری روز قدس از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) از تدابیر مهم و سرنوشت‌ساز در تاریخ معاصر است که هر سال با این راهپیمایی با شکوه در جهان، ضمن نمایش بیداری تمام ملت‌های آزاده نسبت به نظام سلطه و جنایات رژیم صهیونیستی، خون تازه‌ای در رگ‌های مقاومت اسلامی جریان پیدا می‌کند.

امروز با موج بیداری اسلامی که جهان اسلام را فرا گرفته است، حامیان رژیم اشغالگر قدس یکی پس از دیگری سرنگون شده و رژیم صهیونیستی هر روز خطر نابودی خود را بیشتر احساس می‌کند.

موضوعی که روز قدس امسال را دارای اهمیت بیشتر می‌کند، توطئه خطرناک استکبار جهانی و در راس آن آمریکای و رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی با همکاری جبهه ارتجاع در منطقه برای تضعیف محور مقاومت اسلامی است.

هر ناظر بی‌طرفی با نگاه به اوضاع سوریه درمی‌یابد که آنچه که امروز در سوریه به اسم دموکراسی‌خواهی و حقوق بشر جریان دارد، همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند با جریان بیداری اسلامی تفاوت‌های بنیادین دارد.

رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی که حامیان خود را یکی پس از دیگری در معرض نابودی می‌بیند تنها راه نجات خود را منحرف کردن جریان بیداری اسلامی به‌وسیله ایجاد شکست در جبهه مقاومت اسلامی یافته است.

خوشبختانه این نقشه شوم استکبار نیز با هوشیاری مسلمانان در تمایز قائل شدن میان جریان بیداری اسلامی و آنچه که در سوریه شاهد آن هستیم، نقش بر آب شد.

امت اسلامی و سایر ملل آزادی‌خواه و عدالت‌طلب جهان با شرکت در راهپیمایی روز قدس امسال بلندتر از همیشه فریاد نابودی این غده سرطانی را سر می‌دهند و ضمن همدردی با ملت مظلوم فلسطین بر آزادی قدس شریف و همه اراضی اشغالی احقاق حقوق تضییع شده آنان تاکید می‌کنند.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامی‌داشت این یادگار امام راحل(ره) و در تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی، همه آزادی‌خواهان جهان به‌ویژه فرهیختگان و دانشگاهیان را به حضور پرشور در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت می‌کند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.