دفاع از مساله فلسطین دفاع از فرزندان و آینده بشریت است

به گزارش ایرنا، در این مراسم که ‘مرتضی‌ صفاری نطنزی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، حجت الاسلام ‘فیاضی’ مدرس حوزه علمیه در ایران و اندیشمندان مسلمان عراقی و ایرانی حضور داشتند، گنزالس افزود: خداوند سبحان سرزمین قدس را برکت بخشید و نه تنها مسجد قدس را برکت داد بلکه همه سرزمین اطراف را نیز برکت داد .

وی ادامه داد : قدس سرزمین مقدس مسلمانان است و مکانی است که در آنجا پیامبر اکرم (ص ) به ارش آسمان رفت و بدین دلیل است که سرزمین قدس و فلسطین یکی‌ از پر اهمیت ترین سرزمین ها برای مسلمانان است .

اندیشمند اسپانیایی تصریح کرد : امام خمینی(ره ) پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به اهمیت این سرزمین و دفاع از قدس از همه مردم و کشور های اسلامی خواست که با وحدت و اتحاد دست اشغالگران و همدستان آنها را در این سرزمین کوتاه کنند و در این راستا آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیدند .

وی خاطرنشان کرد : دفاع از ستمدیدگان دفاع از بندگان خدا و دفاع از مخلوقات خدا است و دوست داشتن خدا فقط از طریق عبادات نیست بلکه همچنین از طریق دفاع از ستمدیدگان و دفاع از مخلوقات او است .

گنزالس ادامه داد : جهان در دست کسانی‌ افتاده که فقط چشم به ثروت ها و منابعی که خداوند در زمین آفریده دوخته ا‌ند و فقط به فکر غارت و ثروتمند شدن بوده و به فکر افراد و عزت و آبروی آنها نیستند .

وی به نقش امام راحل در مساله فلسطین اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره ) با توجه به اینکه در نبرد دفاع از سرزمین فلسطین همچنین باید از آینده امت اسلامی دفاع می‌ شد ، ۳۳ سال قبل ما را برای دفاع از سرزمین فلسطین به عنوان سمبول دفاع از مساله اسلامی فرا خواند .

گنزالس افزود : امام خمینی(ره ) همه بت ها و دیوهای قرن ۲۰ و ۲۱ را بر زمین انداخت و به ما چگونگی‌ زندگی‌ با عزت و تغییر قوانین در چارچوب اصول و پایه های اسلامی را نشان داد .

اروپام **۱۲۳۴** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۲۱۲۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.