دکتر روحانی و اول وزیر ژاپن راههای توسعه روابط تهران – توکیو را مورد بحث و بررسی قرار دادند

فروردین ۱۴۰۳

رییس جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارها و مذاکرات فشرده خود سران و مقام های کشورهای مختلف جهان با اول وزیر ژاپن دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه دولت ممتاز نیوز، رییس جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارها و مذاکرات فشرده خود سران و مقام های کشورهای مختلف جهان با اول وزیر ژاپن دیدار و گفت وگو کرد.

دکتر روحانی وشین زو آبه ضمن گفتگو و تبادل نظر درخصوص مهمترین مسایل جهانی و منطقه ای، راههای توسعه روابط دو کشور در عرصه های مختلف به ویژه توسعه همکاریهای اقتصادی و فرهنگی را مورد بررسی قرار دادند. 

دکتر روحانی در دیدار ازنخست وزیر ژاپن به خاطر ارسال پیام تبریک و اعزام نماینده ویژه به مراسم تحلیف آغاز به کار دولت تدبیر و امید تشکر کرد. 

وی با یادآوری روابط تاریخ تهران – توکیو افزود :زمینه های بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری شرکت های ژاپنی در ایران فراهم است و آماده هستیم در زمینه های مختلف ازجمله محیط زیست و مبارزه با مواد مخدر مشورت ها وهمکاریهای خود را با توکیو گسترش دهیم. 

دکتر روحانی همچنین اظهار امیدواری کرد که موضوع هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران در کوتاهترین زمان ممکن به حل و فصل نهایی برسد. 

رییس جمهوری اسلامی ایران صلح آمیز بودن تمامی فعالیت های هسته ای ایران را مورد تاکید مجدد قرار داد و گفت : همه فعالیت های هسته ای ایران تحت نظر آژانس و بر اساس ضوابط ان.پی .تی است. 

وی همچنین به تحریم های غیر قانونی و غیر انسانی علیه ملت ایران اشاره و اظهار امیدواری کرد این تحریم ها هر چه سریعتر برداشته شود. 

دکتر روحانی به بحران سوریه هم اشاره کردو گفت : سوریه درگیر خطرناک ترین جنگ داخلی است و تهران از تمام توان و نفوذ خود برای پایان دادن به این جنگ خونین استفاده می کند. 

نخست وزیر ژاپن هم دراین دیدار با تقدیر از سیاست های دولت روحانی برای تعامل و ارتباط دوستانه و مستحکم با کشورهای مختلف ، اظهار امیدواری کرد که در کوتاهترین زمان ممکن موضوع هسته ای ایران حل و فصل شود. 

شین زو آبه افزود: توکیو به توسعه روابط همه جانبه خود با تهران در چارچوب روابط بین المللی کاملا امیداور است. 

وی همچنین به بحث بحران سوریه و استفاده از سلاح های شیمیایی اشاره کرد و گفت : ما هم از خطرات سلاح های شیمیایی و کشتار جمعی احساس نگرانی می کنیم. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.