دکور اجرای تعزیه در شهرک سینمایی غزالی ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در یکی از بخش های این سریال تاریخی قرار است مراسم تعزیه اجرا شود و از آنجا که گروه تولید فضای مورد نیاز برای ضبط این بخش را در تهران و استان‌های اطراف تهران پیدا نکردند، دکور آن در شهرک سینمایی غزالی ساخته می‌شود.

از سوی دیگر نامه‌نگاری با نهادهای مربوطه برای ضبط لوکیشن‌های تونل و زندان این مجموعه تلویزیونی در شهرک سینمایی دفاع مقدس، انجام شده است و پس از طی مراحل اداری، دست اندرکاران ‘کلاه پهلوی’ به این مکان نقل مکان می‌کنند.

در صورت ضبط سه لوکیشن‌های یاد شده (مراسم تعزیه، تونل و زندان) ۲۰ قسمت نخست مجموعه تاریخی کلاه پهلوی نهایی می‌شود.

‘کلاه پهلوی’ که یکی از طرح‌های الف ویژه شبکه یک سیما به شمار می رود، در ۵۰ قسمت ۴۵دقیقه ای به تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان مراحل ساخت را پشت سر می گذارد و قرار است به صورت هفتگی از نیمه دوم سال جاری از این شبکه پخش شود.

داستان این سریال پرستاره درباره پسری است که برای تحصیل عازم فرانسه می شود و پس از بازگشت شهردار شهر کوچکی به نام سامان می شود؛ او موظف است دستور رضاخان درباره کشف حجاب را اجرا کند.

‘کلاه پهلوی’ با محوریت رویداد تاریخی کشف حجاب، داستان جوانی به‌نام فرخ است که پس از ادامه‌ تحصیل در فرانسه به ایران می‌آید و در دوران رضاشاه در شهری کوچک فرماندار می‌شود.

داریوش فرهنگ، امین حیایی، امیرعلی دانایی، داریوش کاردان، شقایق فراهانی، رضا کیانیان، گوهر خیراندیش، ماه‌چهره خلیلی، فرهاد آئیش، جمشید شاه‌محمدی، رضا فیاضی، بهاره افشار، محمدرضا شریفی‌نیا، مریلا زارعی، عباس امیری، صالح میرزا آقایی، آناهیتا نعمتی، کاظم افرندنیا، شهره لرستانی، نیلوفر خوش‌خلق، سیروس گرجستانی، فرشید ابراهیمیان، داوود رشیدی، بیوک میرزایی و نادر سلیمانی از جمله بازیگران این مجموعه هستند.

فراهنگ ۲۰۲۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۰۶۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.