دلارهای سعودی و نقشه های انگلیس زمینه ساز اتفاقات اخیر نجف بود

ایسنا/مرکزی خطیب جمعه اراک گفت: دلارهای عربستان سعودی و نقشه های انگلیس زمینه ساز اتفاقات اخیر نجف بود، آنها برای بر هم زدن آرامش مردم عراق در داخل و خارج از کشور دست به دست هم داده بودند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اراک با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج مستضعفین و دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با بسیجیان، اظهار کرد: اغتشاشات و درگیری هایی که اخیرا در برخی از استان ها و حتی خارج از مرزهای کشور صورت گرفت، توطئه بزرگی بود که با همت و هوشیاری مردم و مسئولین خنثی شد و اجازه نداد نقشه های دشمنان قسم خورده ما که مسئله بنزین را بهانه ای برای رسیدن به اهداف خود قرار داده بودند، اجرا شود.

وی ادامه داد: اتفاقات اخیر که در شهر نجف به وقوع پیوست، موضوع ساده ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت و مطمئنا علت اصلی این وقایع تلخ و وحشتناک، دلارهای عربستان سعودی و نقشه های انگلیس خبیث بود که برای بر هم زدن آرامش مردم عراق در داخل و خارج از کشور دست به دست هم داده بودند. مردم عراق باید در برخورد با چنین مسائلی کاملا هوشیار باشند و حساب خود را از منافقان و اغتشاشگران جدا کنند.

آیت الله دری نجف آبادی بر لزوم بسیج همه نیروهای نظامی و امنیتی کشور برای مقابله با تهدیدات و نقشه های دشمنان ایران و در راس آنها آمریکا، تاکید کرد و افزود: اقدامات این عناصر فرصت طلب، به خوبی صحت و درستی راه ملت اسلام را نشان می‌ دهد و مردم ما باید بدانند که دشمنان اسلام بیکار ننشسته اند و با سرکردگی آمریکا و حمایت پادوهای جنایتکارشان، قصد تضعیف آرمان ها و ارزش های امت اسلام را دارند.

خطیب جمعه اراک، راه و منش امام راحل(ره) را همان راه امیرالمومنین و امام حسین(ع) دانست و خاطرنشان کرد: تضعیف نیروهای پیرو راه امام و شهدا، خیانت به قرآن و اسلام و آب به آسیاب دشمن ریختن است. اهل بیت(ع) مسیر حرکت مسلمین را در زمان غیبت به خوبی مشخص کردند و اختیار مردم را به دست فقها و عالمان زمان که چون قلعه های محکم، حافظان آرمان های ملت هستند، سپرده اند و مردم را به پیروی از آنان سفارش کرده اند.

وی تصریح کرد: نمی شود که عالمان و شخصیت های بزرگی در دنیای اسلام وجود داشته باشند و عده ای رمال و شیاد هر کاری که خواستند انجام دهند و بدنبال پیاده سازی اهداف پلید خود باشند. ملت ایران اگر در زمان جنگ تحمیلی هزاران شهید را تقدیم انقلاب کرد، تنها به اذن امام خمینی(ره) و در راستای اطاعت از ولی فقیه عادل زمان خود بود، امروزه نیز همه ما فرمانبردار اوامر رهبری هستیم و اگر دستور دهد، بارها و بارها جان خود را در راه این نظام و حفاظت از ارزش های انقلاب اسلامی فدا خواهیم کرد.

خطیب جمعه اراک اقدامات خصمانه دشمنان و جنایات آنان را محکوم کرد و گفت: دانشگاه ما، دانشگاه آل محمد(ص) است و امام راحل (ره) حجت را بر همه ما تمام کرده اند.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه به سالروز تشکیل نیروی دریایی کشور اشاره کرد و افزود: خوشبختانه امروزه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران عزتمند و افتخار آمیز است و با بهره گیری از امکانات و تجهیزات مدرن، امنیت آب های اطراف کشور را برقرار کرده است. مردم ما شب ها به عشق امنیتی که نیروهای نظامی و امنیتی کشور فراهم کرده اند می خوابند و امیدواریم این عزت و قدرت در آینده هم تداوم داشته باشد و حتی حرکت یک مگس هم از دید آنان پنهان نماند.

خطیب جمعه اراک در پایان، ابراز امیدواری کرد با همه نیروهای مقتدر این سرزمین، روز به روز شاهد پیشرفت و اعتلای اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم و دست آمریکا و مزدوران آن را از منطقه و آرمان های مقدس اسلام کوتاه کنیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.