دلایل حداد‌عادل برای مخالفت با طرح اصلاح قانون انتخابات

۱۳م آذر ،

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: ماده ۳۵ طرح اصلاح قانون انتخابات دارای اشکالاتی است که گویا طراحان آن نیز به این نتیجه رسیده‌اند که بهتراست این ماده را حذف کنند.

غلامعلی حداد‌عادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفتگو با خبرنگاردانشگاه باشگاه خبرنگاران دربارهٔ دلایل مخالفت این فراکسیون با طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهارداشت: یکی از دلایل این مخالفت، ماده ۳۵ طرح مذکور است که رئیس‌جمهور را وامدار یک عده خاص می‌کند تا اول برود و از آنها تاییدیه بگیرد، اما بعداً اگر یک روز، آنها خوششان نیاید، ادعا می‌کنند ما بودیم که رئیس‌جمهور را تایید کردیم، لذا یک میدانی برای جنگ و دعوا پدید می‌آید.

وی افزود: دلیل دوم این است که اگر ۲۵ آیت‌ا… که نماینده مجلس خبرگان می باشند، فردی را تایید کردند و سپس شورای‌نگهبان، صلاحیت او را تایید نکند، سبب می‌شود تا یک عده فقیه در برابر یک عده فقیه دیگر بایستند.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: این مسائل خوبی نیست که در این طرح آمده و ظاهراً خود طراحان آن نیز به‌ این نتیجه رسیده‌اند که بهتراست ماده ۳۵ طرح مذکور را حذف کنند، لذا باید ببینیم در روزهای آینده چه تصمیماتی گرفته‌می‌شود.

حداد‌عادل در مورد هیات اجرایی مرکزی در طرح مذکور گفت: با توجه ‌به اینکه در این طرح، گفته‌شده که تعدادی از اعضای این هیات با هماهنگی میان وزیرکشور و دادستان تعیین شوند، در صورت اختلاف بین قوای قضائیه و مجریه، احتمال کشمکش میان این قوا وجود دارد.

انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.