دلایل لغو مسابقه دوم ایران – آمریکا

۲۶اردیبهشت،

بهرام افشارزاده اظهار کرد: از طریق کانال‌های ماهواره‌ای بیگانه متوجه شدیم که ۱۰ هزار پرچم ایران با آرم شیر و خورشید برای حضور تماشاگران ایرانی در مسابقات کشتی توزیع شده است. این مساله می‌تواند کشور و ورزش را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کند. با توجه به این که انتخابات ریاست جمهوری در پیش است، بازگشت تیم ملی از آمریکا منطقی و اصولی است.

به نقل از ایسنا، وی با بیان این که فدراسیون کشتی آمریکا باید تمهیدات لازم را می‌اندیشید، خاطر نشان کرد: فدراسیون کشتی آمریکا باید تعهد می‌کرد تا از مسائل سیاسی جلوگیری شود، همان طور که ما در ایران برای آزادی و آرامش آنها همه کارهای لازم را انجام دادیم. اما متاسفانه فدراسیون آمریکا این کار را برای ایران نکرد. قطعا اگر این مسابقه انجام می‌شد برای ورزش کشور و مملکت نقطه منفی به حساب می‌آمد. خوشحالم که کشتی‌گیران این کشور را به مقصد ایران ترک کردند. البته این را هم باید گفت که با همکاری فدراسیون کشتی آمریکا استقبال خوبی از ملی‌پوشان ایران در نیویورک صورت گرفت که باید از آنها تشکر کرد. با این همه من ۱۰۰ درصد با انجام نشدن این مسابقه و بازگشت تیم ملی به کشور موافقم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک همچنین در بخش دیگری از گفت و گوی خود با ایسنا در پاسخ به این پرسش که آیا پاسخی از IOC برای ایران ارسال شده است، اظهار کرد: ما اساسنامه کمیته‌ را فرستاده ایم و منتظر اجلاس سن پترزبورگ هستیم. ما پیشنهاد کردیم که شش ورزشکار به عضویت مجمع در بیایند. فعلا ما منتظر پاسخ کمیته‌ بین‌المللی المپیک هستیم. اگر تا زمان برگزاری اجلاس نتیجه‌ را به ما اعلام نکنند، ۱۲ نفر از اعضای مجمع را کم می‌کنیم و بلافاصله انتخابات برگزار خواهد شد.

افشارزاده در واکنش به این اظهار نظر که بعد از آمدن اساسنامه و تاییدیه مجمع شنیده می‌شود که اساسنامه باید به تایید مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان برسد و این یعنی عملا انتخابات به بعد از پایان کار این دولت موکول خواهد شد، خاطر نشان کرد: من فکر نمی‌کنم که این طور باشد. این مساله را از شما می‌شنوم. فکر نمی‌کنم که مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان اساسنامه را تایید کنند. در اساسنامه لحاظ شده که باید مجمع آن را تایید کند. من نمی‌دانم که چه کسی این حرف‌ها را می زند و به دنبال حاشیه سازی است. اما سعی دارم هر چه سریع‌تر موضوع اساسنامه کمیته ملی المپیک حل شود تا بتوانیم انتخابات را برگزار کنیم.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.