دلایل بی‌اعتمادی مشتریان به خودروهای داخلی

به گزارش ممتازنیوز، اصغر جهانگرد – کارشناس صنعت خودرو، در پاسخ به این پرسش که چگونه آمارها نشان دهنده رشد کیفیت خودروهای داخلی است، در حالیکه افکار عمومی نگاه مثبتی به برخی از این خودروها ندارد؟ با بیان مطلب بالا اظهار کرد: شاخص‌های سنجش رضایت مشتریان در چند سال اخیر بیانگر روند رو به رشد کیفیت خودروهای داخلی است.
وی با بیان اینکه با این حال در برخی مدل خودروهای داخلی شاهد بروز برخی عیوب بزرگ بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: بروز چنین رویدادها و سوانحی هر چند در مقیاس محدود، موجب انتشار جو بی اعتمادی به محصولات داخلی می‌شود که البته در این میان خودروساز نیز مسئول بروز برخی عیوب غیر قابل اغماض در برخی خودروهای تولیدی است.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: با این حال آمارهای سنجش شاخص رضایت مشتریان در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که کیفیت کلی خودروها در سطوح مختلف افزایش یافته است.
جهانگرد تصریح کرد:‌ البته نباید از این نکته غافل شد که بروز اتفاقاتی همچون ایجاد عیب در خودرویی که به تازگی از کارخانه تحویل گرفته شده، اگرچه ممکن در موارد معدودی رخ دهد، اما به دید مشتریان ایرانی به کلیت خودروهای داخلی لطمه بزرگی می‌زند.
به گفته وی، یکی دیگر از علل تشدید نارضایتی مشتریانی که خودروی آنها معیوب شده است، کمبود برخی قطعات یدکی در شبکه خدمات پس از فروش است که مشتریان را گاهی برای مدت طولانی دچار سردرگمی‌ و معطلی می‌کند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.