دلایل ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه دانش‌آموزان مجاز به استفاده از تلفن همراه در مدارس نیستند، گفت: آموزش و پرورش به دلیل برخی مسائل به برخی از دانش‌آموزان سخت نمی‌گیرد.

سیدعلی یزدیخواه، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌و گو با فارس در خصوص استفاده دانش‌آموزان از تلفن همراه در مدارس، اظهار داشت: طبق آئین‌نامه اجرایی مدارس، همراه داشتن وسیله مرتبط با آموزش برای دانش‌آموزان بلامانع است.

وی به دلایل عدم استفاده دانش‌آموزان از تلفن همراه در مدارس اشاره کرد و گفت: خصوصیات دوران نوجوانی و حس رقابت بین دانش‌آموزان در خصوص نوع گوشی و اثرگذاری آن در توقف فکر و ذهن دانش‌آموزان نسبت به موضوعات درسی،  از جمله این دلایل است.

* جلوگیری والدین از آوردن تلفن همراه توسط دانش‌آموزان به مدارس

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه دانش‌آموزان مجاز به آوردن تلفن همراه به مدارس نیستند، افزود: برخی دانش‌آموزان به دلیل برخی از مشکلات و مسائل خانواده‌ از جمله سن بالای والدین، شاغل بودن و موضوعات خاص دیگر نیاز به استفاده از تلفن همراه دارند که آموزش و پرورش در این زمینه سختگیری نمی‌کند.

وی به آثار زیان‌بار تربیتی، اقتصادی و آموزشی استفاده از تلفن همراه اشاره کرد و ادامه داد: درخواست آموزش و پرورش از اولیای دانش‌آموزان این است والدین همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند و از آوردن تلفن همراه توسط فرزندانشان به مدارس جلوگیری کنند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.