دلایل وحشت آمریکا از هسته ای شدن ایران

به گزارش خبرگزاری مهر ، با وجود تاکید جمهوری اسلامی ایران بر ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای خود و اینکه هرگز درصدد ساخت سلاح هسته ای که آن را همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند حرام است، نیست، تحلیلگر روزنامه انگلیسی ” گاردین” معتقد است حتی اگر ایران دارای سلاح اتمی شود آنقدر منطقی است که از آن علیه کسی استفاده نکند.

“گرین گلینوارد” ادعاهای دولتمردان آمریکا مبنی بر اینکه اگر روزی ایران سلاح هسته ای به دست آورد آن را علیه آمریکا و اسرائیل به کار خواهد گرفت، صرفا جنگ تبلیغاتی دولتمردان آمریکا علیه ایران می خواند که با هدف توجیه افکار عمومی جهان برای آغاز جنگی در منطقه خاورمیانه می داند که با هدف ممانعت از دستیابی ایران به فناوری هسته ای است.

وی می نویسد : هیچ شخص عاقلی این را نمی پذیرد که حتی اگر ایران روزی سلاح هسته ای به دست آورد از آن علیه دولت آمریکا که هزاران کلاهک هسته ای دارد استفاده کند، زیرا این امر به منزله خودکشی برای ایران خواهد بود.

این تحلیلگر معتقد است بعضا می توان در لابلای اظهارات برخی افراد در آمریکا و اسرائیل به دلیل اصلی مخالفت آنها با هسته ای شدن ایران پی برد که آخرین آنها دراظهارات ” لیند سی گراهام” سناتور جمهوریخواه آمریکا که یکی از جنگ طلب ترین مقامات آمریکایی تشنه خونریزی پیدا کرد.

گاردین همچنین به اتهامات واهی و نخ نما شده این سناتور آمریکایی به ایران مبنی بر تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای اشاره می کند.

نویسنده در پایان معتقد است: اظهارات مقاماتی از قبیل گراهام نشان دهنده این است که آمریکا نگران است که هسته ای شدن ایران می تواند مانع حمله به این کشور برای تغییر نظام شود و عملکرد آمریکا در تهاجم به برخی کشورهای منطقه برای تغییر رژیم به هرکشور منطقی این را می گوید که اگر می خواهید از حمله آمریکا در امان باشید هسته ای شوید.  


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.