دلبستگی مردم ایران به موضوع فلسطین ریشه‌ای تاریخی و عمیق دارد

به گزارش خبرگزاری مهررئیس مجلس شورای اسلامی پیش ازظهر امروز در دیدار اعضای جمعیت دوستی فلسطین و ایران، با بیان اینکه دلبستگی مردم ایران به موضوع فلسطین ریشه‌ای تاریخی و عمیق دارد، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مردم و روحانیون ایران در مقابل رژیم صهیونیستی از ملت مظلوم فلسطین حمایت کرده و در کنار آنها ایستادند و با پیروزی انقلاب اسلامی نیز امام راحل (ره) مسئله حمایت از مردم فلسطین را یک موضوع ایدئولوژیک و اعتقادی و در کانون موضع سیاسی جمهوری اسلامی ایران قرار دادند.

علی لاریجانی در ادامه تصریح کرد: راه همان است که امام راحل(ره) فرمود. مقاومت و ایستادگی تنها راه دستیابی ملت مظلوم فلسطین به حقوق و آرمان‌های خویش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب‌های مردمی در منطقه ظرفیت مهم و با اهمیتی برای حمایت از مسئله فلسطین ایجاد کرده است، گفت: در شرایط کنونی رژیم اشغالگر قدس در انزوا به سر می‌برد نباید با گفتگو و سازش به این رژیم زمان داد.

لاریجانی در ادامه تبلیغ فرهنگ مجاهدت و شهادت، تربیت کادرهای روحانی، کار فرهنگی و فکری در میان زنان و جوانان و تقویت قدرت و فهم سیاسی جوانان را دارای نقش مهم در ادامه نهضت مقاومت علیه رژیم صهیونیستی دانست.

در این دیدار همچنین عبدالکریم مشرقی، رئیس جمعیت دوستی فلسطین و ایران نیز با قدردانی از حمایت‌های ملت ایران از آرمان فلسطین گفت: ملت ایران نقش اساسی و محوری در پیروزی سال‌های اخیر مقاومت علیه رژیم صهیونیستی ایفا کرده است.

وی نقش ایران را در پیروزی مقاومت در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه علیه اشغالگران فلسطین بسیار مهم ارزیابی کرد.

رئیس جمعیت دوستی فلسطین و ایران در ادامه با بیان اینکه مقاومت تنها راه احقاق حقوق ملت فلسطین و آزادی سرزمین‌های فلسطینی است، افزود: اینک نابودی اسرائیل یک رویا نیست بلکه گام‌های بلندی در این مسیر برداشته شده است.

وی تصریح کرد: تجربه نشان داده مذاکره و سازش با رژیم صهیونیستی آسیب‌ها و زیان‌های فراوانی بر ملت مظلوم فلسطین وارد ساخته است.

اعضای انجمن دوستی فلسطین و ایران در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های در عرصه‌های مختلف فرهنگی – اجتماعی و سیاسی ارائه دادند.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.