دلیل استقبال دبیر کل سازمان ملل متحد از حضور ایران در اجلاس ژنو۲

فروردین ۱۴۰۳

ساداتیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشریح کرد

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: با توجه به تاثیرگذار بودن پیشنهاد ایران در حل بحران سوریه مبنی بر خلع سلاح شیمیایی این کشور، این امر طبیعی است که دبیرکل سازمان ملل خواستار حضور ایران در مذاکرات حل بحران سوریه باشد.

“سید جلال ساداتیان” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهار نظر دبیرکل سازمان ملل مبنی بر حضور یافتن ایران برای مذاکرات حل بحران سوریه، گفت: در حالی که دیپلماسی همیشه در یک جو دارای اعتماد اتفاق می‌افتد شاهدیم که قبل از سفر اخیر مقامات ایرانی به نیویورک تنش کاملی بین ایران و غرب وجود داشت.
 
وی با اشاره به برخی اتهامات غرب علیه ایران مبنی بر دخالت نظامی کشورمان در بحران سوریه، ادامه داد: با توجه به این تنش‌ها غرب در صدد آن بود که از حضور ایران برای مذاکرات حل بحران سوریه جلوگیری کند.

ساداتیان تصریح کرد: با توجه به تمامی این مسائل، سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در سفر اخیرش به نیویورک، نشان داد که ایران حامی سوریه است و کمک‌های کشورمان در بعد انسانی قرار داشته و تنها خواستار این است که بحران سوریه هرچه زودتر حل شود.
 
این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: از جمله پیشنهادات ایران که در راستای کمک به سوریه قرار دارد می‌توان به پیشنهاد خلع سلاح شیمیایی و تحویل زرادخانه‌های شیمیایی اشاره کرد که مورد تایید دولت سوریه نیز قرار گرفت و سبب آرام شدن بسیاری از جریانات شد که از جمله سبب منتفی شدن جو حمله نظامی حاکم بر سوریه از سوی غرب بود.
 
وی در پایان با اشاره به تاثیرگذار بودن پیشنهاد ایران مبنی بر خلع سلاح شیمیایی سوریه خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیرگذار بودن پیشنهاد ایران این امر طبیعی است که دبیرکل سازمان ملل خواستار حضور ایران در مذاکرات حل بحران سوریه باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.