دلیل تعطیلی سفرهای استانی دولت از دیدگاه عضو هیئت رئیسه مجلس

ایران > قانونگذاری
عضو هیات رئیسه مجلس سبب تعطیلی سفرهای استانی دولت را کاهش استقبال مردم از رئیس جمهور خواند و گفت: تعطیلی سفرهای استانی دولت کار عاقلانه است.

مهر نوشت: محمد دهقان با اشاره به سفرهای استانی دولت نهم و دهم گفت: فارغ از انگیزه‌ دولت از سفرهای استانی، این سفرها در مجموع جزو کارهای خوب دولت بود که سبب برقراری ارتباط بین مردم و مسئولان اجرایی می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در این سفرها دولت دربارهٔ اعتبارات استان به جای شورای برنامه‌ریزی استان تصمیم می‌گرفت، تصریح کرد: هرچند ایجاد تحرک بین مدیران اجرائی استان‌ها کار خوبی بود ولی در اصل تخصیص اعتبارات استان وظیفه شورای برنامه‌ریزی بود که دولت در این وظیفه آنها دخالت می‌کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، خانه نشینی ۱۱ روزه رئیس جمهور و برملا شدن مقاصد جریان انحرافی را یکی از دلایل تعطیلی سفرهای استانی دانست و گفت: بعد از خانه‌نشینی و شکل‌گیری تعارض بین خواست رئیس جمهور با مصالح و منافع کشور، احمدی‌نژاد جایگاه خود را بین نیروهای انقلاب از دست داد.

دهقان ادامه داد: احمدی‌نژاد در سفرهایی که بعد از آن به استان‌ها داشت با استقبال بسیار کمی مواجه شد؛ در ضمن تعداد اشخاصی هم که به خاطر حفظ ظاهر به استقبال او می‌آمدند به خاطر کم شدن ارادت قبلی کمتر شدند.

وی با اشاره به تعطیلی سفرهای استانی در چند ماه اخیر تصریح کرد: وقتی اعضای دولت متوجه شدند استقبال مردم کم شده همچنین وجود گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی بسیار بسیار تصمیم گرفتند به سفرهای استانی نروند.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس افزود: دولت در سفرهای استانی در صدد آن بود تا القا کند که اعتبارات اختصاص داده شده به استان‌ها به خاطر سفر رئیس جمهور است در حالی که این اعتبارات از بودجه‌های تصویب شده مجلس برای استان‌ها بود.

دهقان با اشاره به اینکه بخش بسیاری از مصوبه‌های دور اول و دوم سفرهای استانی محقق شده است، اظهار داشت: بهتر بود مصوبه‌های دور سوم نیز عملی شود تا مردم تأثیرات خوب سفرهای استانی را بیشتر لمس کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور در حال حاضر عاقلانه است دولت دیگر سفرهای استانی را انجام ندهد و بعضی از مصوبه‌های دور آخر را عملی کند.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.