دلیل کاهش قیمت محصولات نوکیا

شرکت نوکیا از زیان ۴۱/۱ میلیارد یورویی خود در سه ماهه دوم سال جاری میلادی خبر داد.
— – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – —
نوکیا در این مدت سهم بیشتری از بازار خود را به دو رقیبش یعنی سامسونگ و اپل واگذار کرد. فروش نوکیا در این مدت با کاهش ۱۹ درصدی به ۵/۷ میلیارد یورو رسید. فروش گوشی‌های هوشمند نوکیا نیز با افت ۳۴ درصدی بالغ بر ۵۴/۱ میلیارد یورو شد.

نوکیا به مدت بیش از یک دهه رهبر بازار گوشی تلفن همراه بود، اما در حال حاضر با رقبای سرسختی مانند سامسونگ و اپل مواجه شده است. به گزارش بی.بی.سی، هفته گذشته نوکیا در رقابت با شرکت‌های دیگر قیمت یکی از محصولاتش را در آمریکا کاهش داد تا بتواند در کورس رقابت در بازار موبایل باقی بماند. نوکیا که تا به حال به دنبال اخراج نیروی کار برای خروج از بحران بوده، این بار به روش تازه‌ای روی آورده است.
به گزارش دیلی فاینانس، کاهش قابل توجه قیمت بسیاری از تولیدات و گوشی‌های ساخت این شرکت روش تازه‌ای است که نوکیا به آن روی آورده است.
این شرکت فنلاندی که تا قبل از عرضه ‌آی‌فون و گوشی‌های آندرویدی برترین تولیدکننده تلفن همراه در دنیا بود، برای جلب مشتریان در مواردی قیمت گوشی‌های عرضه شده به بازار را به نصف کاهش داده است.
به‌عنوان مثال قیمت گوشی‌های Lumia 900 این شرکت که از طریق قراردادهای مشترک با اپراتورها به فروش می‌رسند از ۹۹ دلار به ۵۰ دلار کاهش یافته است. Lumia 900 مجهز به سیستم‌عامل ویندوز فون ۷ مایکروسافت است و این شرکت امید فراوانی دارد به هر نحو ممکن توجه عموم را به این ثمره همکاری مشترک با مایکروسافت جلب کند، البته برخی رقبای نوکیا هم دست به اقدامات مشابهی زده‌اند و به عنوان مثال سامسونگ هم قیمت برخی گوشی‌های خود را تا ۲۵ درصد کاهش داده است، اما نوکیا با کاهش ۵۰ درصدی از همه رقبای خود پیشی گرفته است. با این حال هنوز هیچ یک از این دو شرکت از اپل پیشی نگرفته‌اند.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۶۶ نفر   |   تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ مرداد
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , قیمت محصولات نوکیا, نوکیا, کاهش قیمت محصولات نوکیا


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.